دو مرد که با راه‌اندازی تصادف‌های ساختگی به سرقت خودروهای مدل بالا و اخاذی از رانندگان آن دست می‌زدند، بازداشت شدند.
کد خبر: ۹۸۳۲۶۱

به گزارش جام‌جم، شامگاه 21 آذر امسال زنی جوان با پلیس تماس گرفت و از سرقت خودروی لیفان خود توسط دو سارق خبر داد.

ماموران با حضور در محل سرقت در بزرگراه حقانی مشاهده کردند زنی جوان کنار بزرگراه ایستاده و مصدوم است. او عنوان کرد: ساعت 8 شب با خودرویم از محل کارم در نیاوران به سمت خانه‌ام به راه افتادم. در بزرگراه حقانی یک دستگاه پراید از پشت سر با من برخورد کرد. پیاده شدم تا میزان خسارت را بررسی کنم که یکی از آنها کتکم زد و با سوار شدن به خودرویم که مدارک آن و کیفم داخل آن بود، فرار کردند. در جریان این سرقت، دست و پا و صورتم آسیب دید. همزمان با تشکیل پرونده قضایی، چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهمان انجام گرفت و دستور توقیف خودروی سرقتی از سوی قاضی موسوی، دادیار شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 34 تهران صادر شد.

چند روز بعد شاکی دوباره با حضور در شعبه سوم پلیس آگاهی تهران اطلاعات جدیدی را در اختیار پلیس قرار داد و گفت: روز بعد از سرقت زمانی که با گوشی‌ام تماس گرفتم، یکی از آن دزدان پاسخ داد و گفت اگر سه میلیون تومان بپردازی، خودرو را تحویلت می‌دهیم. او حتی خواست پول مورد نظر را به حساب کارت بانک خودم که در اختیارش بود، واریز کنم. این کار را انجام ندادم. ساعاتی بعد که برای مسدود کردن حسابم به بانک رفتم، متوجه شدم مرد سارق سه میلیون و 800 هزار تومان برداشت کرده است. در تماس با تلفنم این بار سارق گفت باید ده میلیون تومان بدهی تا خودرو را پس بدهم و بعد تلفن را خاموش کرد.

در ادامه ردپای دزدی حرفه‌ای به نام علی در این سرقت به دست آمد و او سه روز پیش بازداشت شد.

سارق جوان به افسر تحقیق گفت: پنج‌بار به اتهام سرقت، دعوا و درگیری و دزدی و خرید و فروش موادمخدر بازداشت شده و به زندان افتادم. پیشنهاد دزدی خودروی لیفان را دوستم حمیدرضا به من داد و دو نفری نقشه سرقت را در جریان تصادفی ساختگی به اجرا گذاشتیم. پرایدمان در راه خراب شد و آن را کناری پارک کردیم. خودروی سرقتی در اختیار حمیدرضاست.

با اعتراف وی، روز یکشنبه دیگر متهم فراری نیز بازداشت و دیروز برای تحقیقات به شعبه اول دادیاری داسرای عمومی و انقلاب ناحیه 34 تهران منتقل شد. وی به قاضی پرونده گفت: علی هم‌محلی سابقم بود. می‌دانست که سه سال است معتادم و در مغازه موتورسازی کار می‌کنم. او سراغم آمد و مرا برای سرقت تشویق کرد. با تصادف ساختگی خودرو را سرقت کردیم. خودرو را به یکی از دوستانم صدهزارتومان فروختم. دو روز بعد از این سرقت نیز به اصرار خانواده‌ام به کمپ ترک اعتیاد رفتم.

ردپای دو متهم بازداشت شده در چند سرقت مشابه به دست آمده است. آنها همچنین قصد داشتند خودروی پرادویی را با تصادف ساختگی سرقت کنند که ناکام مانده بودند. آنها بیشتر سراغ رانندگان زن می‌رفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها