سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله عصر دیروز در فضایی پس از اعلام رسمی آزادسازی حلب و پیروزی بزرگ ارتش سوریه و متحدانش سخنانی را بیان کرد که درباره اوضاع حلب و سوریه، وضعیت سیاسی لبنان و وضعیت کلی جهان اسلام بود. او که در جمع دانشجویان شرکت‌کننده در مراسم فرهنگی مجتمع سیدالشهدا در ضاحیه جنوبی بیروت سخن می‌گفت و سخنانش به‌طور مستقیم از شبکه‌های مختلف تلویزیونی پخش می‌شد، گفت: در طول تاریخ، چهره اسلام و رسول مکرم اسلام هیچ‌گاه به اندازه این شش سال اخیر مورد اهانت و تخریب و اسائه قرار نگرفته بود و ما در این چند سال اخیر با کشتار همه‌جانبه بشریت، فرهنگ، اخلاق و معنویت به دست داعش روبه‌رو بودیم.
کد خبر: ۹۸۱۸۴۲

این صحنه‌های ددمنشانه و این الگوهای وحشیانه را به نام اسلام و به نام پیامبر گرامی اسلام مرتکب می‌شوند. این مساله مسئولیت بزرگی به عهده عموم مردم، اهالی فرهنگ و رسانه و اندیشمندان اسلامی قرار می‌دهد و همه باید به هر نحو ممکن در برابر این وحشی‌گری‌ها موضع‌گیری کرده و با صدای بلند اعلام کنند که این جنایت‌ها هیچ ربطی به اسلام و پیامبر اسلام حتی به صحابه رسول مکرم اسلام ندارد.

سیدحسن نصرالله، اقدام یکی از تروریست‌ها در استفاده از بچه‌هایش برای انجام عملیات تروریستی را محکوم کرد و بیان کرد: همه مسلمانان باید اقدامات این وحشی را که دختران کوچکش را به اسم خدا و رسول خدا(ص) برای انجام تروریستی می‌فرستد و آنها را منفجر می‌کند، محکوم کنند. نصرالله با تاکید بر این که جنایت سوزاندن سربازان ترکیه را محکوم می‌کنیم، افزود: با وجود این‌که ارتش ترکیه امروز در جبهه دیگری است، ولی اعدام سربازان ترکیه به دست داعش و آن هم به اسم اسلام و مسلمین را محکوم می‌کنیم، همان‌طور که پیش از این نیز جنایت سوزاندن خلبان اردنی و سربازان عراقی توسط داعش را محکوم کردیم. برخی رسانه‌ها اصرار دارند که داعش را به‌عنوان «دولت اسلامی» معرفی کنند و این توطئه علیه اسلام است؛ چیزی به نام «دولت اسلامی» وجود ندارد بلکه گروهی به نام داعش با تفکرات تروریستی و تکفیری تندرو وجود دارد؛ اسلام یکی است و آن هم اسلام قرآن است.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود به جنگ حلب و آزادسازی آن اشاره کرد و گفت: جنگ حلب جنگی سخت بود و هدف تروریست‌ها سقوط شهر و سیطره کامل بر آن بوده است. دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد که گروه‌های مسلح در جنگ حلب سلاح‌های سنگین و امکانات و تجهیزات بسیار زیادی در اختیار داشتند. وی گفت: در سوریه ملت، رهبری و ارتشی وجود دارد که مصمم به مبارزه و پیروزی هستند.دبیرکل مقاومت افزود: آنچه که در هشت ماه گذشته در حلب در جریان بود یک جنگ واقعی و از شدیدترین جنگ‌هایی بود که سوریه و منطقه به خود دیده است. آنچه که حاصل شد موضوع عادی نیست؛ کشورهای حامی تروریسم ده‌ها هزار نفر را به حلب سرازیر کردند و درگیری با این گروه‌ها فقط با افراد سوری نبود؛ بلکه با اتباع ترک، ازبک، چچن و گروه‌هایی از آسیای مرکزی بود؛ در بین آنها صدها انتحاری حضور داشت که همزمان خودشان را منفجر می‌کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها