رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد هفته گذشته در اجلاس توسعه‌دهندگان وب فارسی، نمایی کلی از گذشته، حال و آینده وب در دنیا را ارائه کرد.
کد خبر: ۹۸۰۶۴۰
تا سال 2027 به 23 گجت وصل می‌شویم!

به گفته مرتضی موسویان، در وب 1 که از سال 1991 تا 2000 توسعه یافت، پلتفرم‌های یکطرفه‌ای مانند جیمیل روی کار آمد و آن زمان کاربران به صورت متنی در چت روم‌ها تبادل اطلاعات می‌کردند.

با روی کار آمدن وب 2، ارسال و دریافت اطلاعات به‌صورت تعاملی رشد پیدا کرد، طوری که سال 2006 بیش از یک میلیارد کاربر وارد وب شدند. از سال 2010، وب 3 در برخی کشورها آغاز شد و کاربران بیشتری درگیر این فضا شدند. به گفته او، مزایایی مانند قدرت یادگیری اشیا و هوش مصنوعی در وب 3 می‌تواند تا سال 2020 کاربران زیادی را غرق خود کند.

موسویان در صحبت‌هایش اشاره کرد حریم خصوصی در وب 3 و 4 به معنای امروزی وجود نخواهد داشت، زیرا تا سال 2027 بیش از 23 ابزار همراه (گجت) به انسان وصل خواهد شد که باعث می‌شود حریم خصوصی او دستخوش تغییرات شود. رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال درباره آینده وب گفت: «در وب 4 فضای مجازی به فضای واقعی نزدیک می‌شود و با ایجاد بانک اطلاعاتی تمام زندگی افراد به اینترنت متصل خواهد شد. در همین حال و در نهایت در وب 5 تمام عرصه‌های زندگی بشر از طریق وب و اینترنت، راهبری و مدیریت می‌شود.»

ضمیمه کلیک جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها