وقتی صحبت از لوازم مورد نیاز برای شروع سال تحصیلی می‌شود، اولین تصور ممکن است وسایلی مانند دفتر، خودکار، خط‌کش و ماشین‌حساب باشد. اما واقعیت این است که دیگر چنین وسایلی حرف اول و آخر را برای یک دانشجو نمی‌زند. گجت‌های هوشمند مانند گوشی، تبلت و لپ‌تاپ از هر چیزی برای یک دانشجو حیاتی‌تر است.
کد خبر: ۹۵۹۶۰۴
گجت‌هایی که می‌تواند در یک سال تحصیلی عصای دستتان باشد

به گزارش جام جم آنلاین ، این روزها شما هر لحظه باید به اینترنت دسترسی داشته، به نرم‌افزارهای مهندسی مجهز بوده و همچنین یک کتابخانه بزرگ را همراه داشته باشید. قطعا برآورده کردن چنین نیاز‌هایی تنها با استفاده از قلم، کاغذ و کتاب امکان‌پذیر نیست. این هفته قصد داریم پیشنهاد‌هایی به شما بدهیم تا بتوانید کوله‌بار تحصیلی خود را به این گجت‌های هوشمند مجهز کنید. قطعا در بازار با فهرست بلند بالایی از لپ‌تاپ‌ها، گوشی‌های هوشمند و تبلت‌هایی روبه‌رو می‌شوید که می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد، اما وقتی بخواهید این تجهیزات را برای یک دانشجو غربال کنید، باید عواملی را در نظر بگیرید که با دیگر کاربران تفاوت‌هایی دارد. با ما همراه باشید تا بهترین انتخاب‌ها را برای یک سال تحصیلی فوق‌العاده داشته باشید.

گوشی هوشمند و دیگر هیچ

مگر می‌شود وقتی از گجت‌های هوشمند می‌گوییم، در مرحله اول سراغ گوشی‌های هوشمند نرویم؟ بهترین گزینه برای دانشجو‌ها

گوشی‌های هوشمند با صفحه‌نمایش بزرگ یا همان فبلت‌هاست. از آنجا که این تلفن‌ها قرار است برای شما کاری بیش از یک گوشی ساده

انجام دهند، داشتن صفحه بزرگ می‌تواند عامل بسیار مهمی باشد. پس بهتر است سراغ گوشی‌هایی با صفحه‌نمایش 5 اینچ به بالا بروید.

داشتن قلم هوشمند نیز می‌تواند برای چنین گوشی‌هایی کارآمد باشد.

اگر نمی‌خواهید چندان دست به جیب شوید، گوشی ال‌جی مدل Stylus 2 K520DY با قیمتی نزدیک به 700 هزار تومان می‌تواند انتخاب خوبی باشد. این گوشی7/5 اینچی یک فبلت میان‌رده همراه با قلم استایلوس است که با 2 گیگابایت رم و پردازنده اسنپ‌دراگون 410 از پس کارهای نه‌چندان پیچیده و روزمره برمی‌آید. Stylus 2 در بازار با سیستم‌عامل اندروید 6 عرضه می‌شود، اما می‌توانید اطمینان داشته باشید به‌روزرسانی نسخه جدید اندروید برای این گوشی ارائه می‌شود.

گزینه بعدی ما گوشی هوآوی مدل Ascend Mate 7 است که به یک صفحه‌نمایش شش اینچی، پردازنده رده بالای HiSilicon Kirin 925 و سه گیگابایت رم مجهز است.

همچنین این گوشی 32 گیگابایت حافظه داخلی دارد و از 128 گیگابایت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند.

این گوشی حدود یک میلیون و 300 هزار تومان قیمت دارد، البته مدل 16 گیگابایتی آن ارزان‌تر است.

سومین پیشنهاد ما برای یک گوشی دانشجویی، محصول جالب توجه شرکت اچ‌تی‌سی مدل One M9 است. این تلفن همراه با پردازنده اسنپ‌دراگون 810 شرکت کوآلکام و سه گیگابایت رم از پرچمدارانی که در بازار وجود دارند کم ندارد. شما در این گوشی پنج اینچی از 32 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار هستید و البته می‌توانید حافظه آن را تا 128 گیگابایت افزایش دهید. دوربین 20مگاپیکسلی One M9 نیز از نقاط قوت این تلفن همراه به حساب می‌آید.

شاید اگر فاجعه آتش گرفتن گلکسی نوت 7 پیش نیامده بود این گوشی آخرین پیشنهاد ما برای دانشجویان بود، اما قرار نیست دنبال آتش‌بازی برویم! برای همین اگر قیمت چندان برای شما اهمیت ندارد، یکی از گوشی‌های سری پلاس شرکت اپل در صدر موارد انتخابی قرار خواهد گرفت. گوشی‌های اپل با توجه به پشتیبانی نرم‌افزاری خوب، کاربری آسان و همچنین سخت‌افزار باکیفیت شما را از همه نظر می‌تواند تامین کند. این به جیب شما بستگی دارد که از میان آیفون6، 6اس یا 7 سری پلاس این دستگاه 5.7 اینچی کدامیک را انتخاب کنید.

ممکن است با یک گوشی نوکیا 1100 و بدون هیچ تبلتی بتوانید یک ترم دانشگاه را پشت سر بگذارید، اما قطعا بدون داشتن لپ‌تاپ این کار بسیار سخت و غیرممکن است. در هر رشته‌ای به تحصیل مشغول باشید، به یک رایانه شخصی احتیاج دارید ؛ لپ‌تاپی که بتواند هرجایی همراه شما باشد، وزن زیادی نداشته و عمر باتری آن نیز قابل قبول باشد. داشتن این عوامل باعث می‌شود سراغ اولترابوک‌ها یا همان لپ‌تاپ‌های سبک وزن برویم.

واجب تر از نان شب

اولین انتخاب ما برای دانشجویان Lenovo Ideapad Z5170 است، این لپ‌تاپ تقریبا سه میلیون تومانی، از پردازنده Core i7 استفاده می‌کند که نشان می‌دهد با یک لپ‌تاپ قدرتمند سر و کار دارید. علاوه‌براین در سخت‌افزار این اولترابوک 6/15 اینچی که 3/2 کیلوگرم وزن دارد، از یک پردازنده گرافیکی AMD با چهار گیگابایت حافظه اختصاصی استفاده شده که در کنار 16 گیگابایت رم هیچ مشکلی برای اجرای نرم‌افزارهای سنگین مهندسی، طراحی و حتی اجرای بازی ندارد. لنوو برای حافظه این دستگاه نیز از یک هارد 256 گیگابایت SSD استفاده کرده تا از هر نظر سنگ تمام گذاشته باشد. عمر باتری تقریبا شش ساعتی چهار سلولی این لپ‌تاپ چنگی به دل نمی‌زند، اما این دستگاه همین حالا نیز چندان سبک نیست و انتخاب باتری قوی‌تر می‌توانست وزن دستگاه را به‌صورت چشمگیری افزایش دهد.

بهتر است سراغ انتخاب بعدی برویم. در پله دوم لپ‌تاپ ایسر Aspire R7-371T با هشت گیگابایت رم و پردازنده Core i5 دقیقا همان انتخابی است که نیاز 70 درصد دانشجویان رشته‌های مختلف را می‌تواند برآورده کند. این لپ‌تاپ 13 اینچی یک صفحه نمایشگر لمسی با حساسیت قابل قبول دارد که با ویندوز 10 ترکیب ایده‌آلی از آب درآمده است. برای خرید چنین محصولی باید حدود دو میلیون و 400 هزار تومان هزینه کنید. باتری این دستگاه نیز در شرایط نرمال تا شش ساعت لپ‌تاپ را روشن نگه‌ می‌دارد.

ایسوس یکی از قدیمی‌های صنعت لپ‌تاپ است که برای ما ایرانی‌ها هم برند شناخته شده‌ای محسوب می‌شود. PRO P2430UJ دیگر گزینه پیشنهادی ماست که می‌تواند نیازهای کاربران نیمه‌حرفه‌ای را هم برآورده کند. این لپ‌تاپ دو کیلوگرمی، یک صفحه 14 اینچی دارد که با ضخامت حداکثر 26 میلی‌متر قابلیت حمل بالایی دارد. پردازنده Core i5، رم هشت گیگابایتی و هارد یک ترابایتی نیز همه چیز را برای شما کامل می‌کند.

اما آخرین گزینه که شاید قوی‌ترین و البته گران‌ترین پیشنهاد به‌عنوان یار همیشگی‌تان باشد، یکی از مک‌بوک‌های شرکت اپل است. این محصولات خوش ساخت با بدنه آلومینیومی و سخت‌افزار قابل قبول می‌تواند لقب بهترین لپ‌تاپ‌های بازار را هم یدک بکشد. از بین مک‌بوک‌های اپل، سری ایر بهترین گزینه برای دانشجویان است. وزن کم، طراحی مثال زدنی و عمر باتری غیرقابل رقابت و بسیار بالا از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد این سری لپ‌تاپ‌هاست. برای خرید یک لپ‌تاپ مک‌بوک ایر حداقل باید سه میلیون و 200 هزار تومان هزینه کنید که مربوط به یک مک‌بوک با پردازنده Core i5، هشت گیگابایت رم و یک هارد اس‌اس‌دی 128 گیگابایت می‌شود. البته عمر باتری این دستگاه نزدیک به 12 ساعت است.

دوستان به درد بخور

واقعیت این است که با وجود داشتن یک گوشی هوشمند با ابعاد بزرگ و همچنین یک لپ‌تاپ قدرتمند و البته سبک، نیاز حیاتی به یک عضو دیگر ندارید. اما در هر صورت تبلت‌ها یکی از اصلی‌ترین ابزارها در مکان‌های آموزشی هستند. امکان استفاده از صفحه لمسی بزرگ‌تر برای یادداشت‌برداری یا حتی رسم مدل‌ها و فرمول‌های درسی باعث شده این دفترچه‌های هوشمند گزینه مناسبی برای دانشجوها باشد. در میان مدل‌های مختلف تبلت‌ها، گجت‌های دو رگه و هیبریدی می‌تواند نیاز شما را برآورده کرده و حتی در مواقعی جای لپ‌تاپ را هم پر کند. اما اگر قرار است بین تبلت هیبریدی و لپ‌تاپ قدرتمند یکی را انتخاب کنید، حتما عقل حکم می‌کند به لپ‌تاپ مناسب رای دهید.

ایسوس مدل Transformer Pad TF103C یک تبلت ارزان قیمت 480 هزار تومانی است که البته قابلیت اتصال به کیبورد را هم دارد و کار را برای نت‌برداری راحت‌تر می‌کند.

البته از تبلت ایسوس انتظار چندانی نمی‌توانید داشته باشید، چراکه رم یک گیگابایتی و تراشه مرکزی Intel Atom Z3745 نمی‌تواند از پس کارهای سنگین بربیاید.

سری گلکسی تب سامسونگ نیز گزینه‌های خوبی برای شما دارد، البته این تبلت‌ها نسبت به رقبای اندرویدی خود از قیمت بالاتری برخوردار هستند. اما کیفیت بالا و صفحه لمسی با حساسیت زیاد از ویژگی‌های مثبت این دستگاه‌هاست. Galaxy Tab S2 با صفحه هشت اینچی با قیمت تقریبی یک میلیون و 500 هزار تومان، پردازنده اسنپ‌دراگون 652 و سه گیگابایت رم پیشنهاد دیگر ماست.

آخرین یار پیشنهادی ما به شما تبلت هوآوی مدل MediaPad X2 است. این دستگاه حدود یک میلیون و صد هزار تومان قیمت دارد و در پشت صفحه نمایش هفت اینچی آن سه گیگابایت رم، تراشه Hisilicon Kirin 930 و 32 گیگابایت حافظه داخلی قرار گرفته است.

جانبی های حیاتی

اگر از فهرست‌های بالا یکی از گزینه‌ها را انتخاب کرده باشید، حداقل برای دو سال تحصیلی کاملا تجهیز شده و به هیچ گجت اصلی در ادامه مسیر نیاز ندارید.

اما همیشه در نظر گرفتن ریزه‌کاری‌ها می‌تواند به شما کمک کند شرایط بهینه‌تری را برای خود ایجاد کنید. داشتن وسایل جانبی همان ریزه‌کاری‌هایی است که می‌تواند این بازده را بالا ببرد.

یکی از حیاتی‌ترین وسایلی که این روزها استفاده از آن بسیار متداول شده، پاوربانک‌ یا باتری‌های زاپاس گوشی‌های همراه است. داشتن یک پاوربانک با ظرفیت بالا و دو خروجی جریان الکتریسیته می‌تواند خیال شما را از خاموش نشدن گوشی و تبلت‌تان راحت کند. اما علاوه‌براین بتازگی در بازار قاب‌هایی برای گوشی‌های هوشمند بخصوص محصولات اپل ارائه شده که در کنار محافظت از گوشی به یک باتری نیز مجهز بوده و زمان روشن بودن گوشی شما را افزایش می‌دهد. با داشتن چنین وسیله‌ای نه تنها دیگر با مشکل باتری روبه‌رو نیستید، بلکه لازم نیست همیشه یک پاوربانک و کابل شارژ گوشی را با خود به این طرف و آن طرف بکشید.

همان طور که در ابتدای گزارش هم گفته شد، دانشجو بودن یعنی کتابخانه‌ای با ده‌ها و صدها کتاب را همراه داشتن. برای چنین کاری اگرچه تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها می‌توانند کار راه‌ انداز باشند، اما وسیله تخصصی برای این کار ای‌بوک ریدر است. چنین ابزاری با توجه به وزن کم، صفحه مناسب برای مطالعه و همچنین عمر باتری بالا به شما اجازه می‌دهد تعداد کتاب‌ها و جزوه‌های الکترونیکی و پی‌دی‌اف زیادی را در آن جای داده و بدون نیاز به اینترنت یا نگرانی از شارژ باتری همیشه از آن استفاده کنید.

وسیله دیگری که می‌تواند حسابی به کارتان بیاید یک کوله مناسب برای جا دادن تمام این وسایل در کنار هم است. البته اگر کمی ریزبین باشید می‌توانید در بازار کوله‌ای را پیدا کنید که به باتری‌های شارژی برای ذخیره انرژی مجهز هستند تا در کنار پاوربانک به شما کمک کنند. این روزها بیشتر گوشی‌های همراه از قابلیت هات‌اسپات بهره می‌برند. این ویژگی به شما کمک می‌کند اینترنت خود را با دستگاه‌های دیگر مانند لپ‌تاپ یا تبلت به اشتراک گذاشته و از آن استفاده کنید، اما اگر یک بار تجربه استفاده از هات‌اسپات را داشته باشید حتما متوجه شده‌اید این قابلیت، باعث مصرف شدید باتری و در مواردی داغ شدن گوشی می‌شود. همچنین کافی است تلفن شما زنگ بخورد، تا دیگر خبری از اینترنت در دیگر دستگاه‌هایتان نباشد. پس برای رهایی از چنین مشکلی بد نیست در تجهیزات خود یک مودم نسل چهار همراه داشته باشید، به‌این‌ترتیب با استفاده از سیمکارت و اینترنت همراه براحتی روی دستگاه‌های مختلف از طریق وای‌فای اینترنت خواهید داشت. شاید بتوان به این فهرست تجهیزات و وسایل دیگری نیز اضافه کرد، اما قرار نیست به جنگ سایبری با درس و کتاب بروید! پس به همین پیشنهاد‌ها بسنده کرده و یک‌سال تحصیلی فوق‌العاده را برایتان آرزو می‌کنیم.

جهانگیر نادرپور - ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها