مستاجر و شاگردش قربانی جنایت آتشین

مردی سالخورده که 20 سال قبل به اتهام آتش زدن یک کارگاه نجاری در تبریز و قتل دو نفر در آنجا تحت تعقیب پلیس بود، در تهران بازداشت شد. متهم در بازجویی اولیه مدعی شد یکی از قربانیان کارگاه را به آتش کشیده است.
کد خبر: ۹۸۰۵۰۸

به گزارش جام‌جم، بیست و سوم آذر امسال پرونده‌ای با نیابت قضایی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. کارآگاهان جنایی در بررسی این پرونده متوجه شدند شهریور سال 75، یک کارگاه نجاری در شهرستان تبریز آتش گرفته و در این حادثه دو نفر در میان شعله‌های آتش فوت کرده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌داد آتش‌سوزی عمدی بوده و عامل این جنایت‌ها مرد میانسالی به نام علیرضا بوده که تحت تعقیب پلیس و شعبه 117 کیفری دادگاه کیفری 2 تبریز قرار دارد. آخرین بار ردپای متهم در تهران دیده شده بود. وکیل خانواده مقتولان به افسر بازجو گفت: علیرضا 20سال پیش مالک زیرزمین تجاری در خیابان خیام شهرستان تبریز بود. صمد 35 ساله و حسین 25 ساله مستاجران او بودند و کارگاه نجاری را اداره می‌کردند. صاحبخانه از آنها خواسته بود ملکش را تخلیه کنند، اما آنها مکان جدیدی پیدا نکردندو از مرد صاحبخانه خواستند تا به آنها برای یافتن ملک جدید مهلت بدهد، اما علیرضا مدام آنها را تهدید می‌کرد که اگر مکان اجاره‌ای را تخلیه نکنند، آنجا را به آتش می‌کشد. او روز حادثه به کارگاه نجاری آمده و با پاشیدن بنزین در کارگاه و همچنین چهره صمد، آنجا را به آتش کشید و با قفل کردن در زیر زمین محل را ترک کرد . چندی قبل آخرین مخفیگاه او را در منطقه شهر آرا شناسایی کردیم.

ماموران با اطلاعات به دست آمده و پس از هماهنگی قضایی دیروز به خانه متهم اعزام شده و او را پیش از آن که فرصتی برای فرار پیدا کند، بازداشت شد.

متهم به قتل 73 ساله به افسر بازجو گفت: 20 سال پیش یک کارگاه 200 متری در تبریز داشتم و آن را به مردی به نام صمد اجاره دادم. او در آنجا نجاری و رنگرزی مبلمان انجام می‌داد. چند سال گذشت و قراربود او کارگاه را تخلیه کند که این کار را نکرد. روز حادثه به کارگاه رفتم تا از او بخواهم زودتر آنجا را تخلیه کندکه با هم درگیر شدیم. همان موقع صمد در حضور شاگردش حسین با پاشیدن موادی که چند حلبی از آنها در کف کارگاه قرار داشت، کارگاه را آتش زد و آنها در میان شعله‌های آتش گرفتار شدند.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: با توجه به این که قتل در شهرستان تبریز رخ داده بود، متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران پلیس آگاهی تبریز قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها