یکی از نمایندگان سابق پارلمان رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با یک ایستگاه رادیویی اسرائیلی از «راز کوچک» دونالد ترامپ، رئیس‎جمهور منتخب امریکا، دربارۀ کمک به شهرک‌سازی‎های اسرائیلی پرده برداشت.
کد خبر: ۹۸۰۳۴۸
راز کوچک ترامپ برملا شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پرس تی وی، بر اساس اعلام این نماینده، ترامپ در سال 2003 برای حمایت از ساخت‌وساز در شهرک‌های صهیونیستی در سرزمین اشغالی فلسطین، به اسرائیلی‌ها پول داده است.

منابع مختلف خبری یکشنبه گزارش دادند که این میلیاردر نیویورکی 10 هزار دلار برای ساخت شهرک بیت ال در شمال بیت‌المقدس کمک مالی ارائه کرده است.

یعقوب «کتزال» کاتز، یکی از بنیان‌گذاران شهرک بیت ال و نمایندۀ سابق مجلس رژیم صهیونیستی این موضوع را افشا کرده است.

این پول از طریق بنیاد دونالد جونیور ترامپ به یک سازمان مردم‌نهاد امریکایی که برای ساخت‌وساز بیت ال پول جمع‌ می‌کرد، منتقل شده است. این در حالی است که جامعۀ بین‌الملل بارها ساخت‌وساز‎های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم کرده است.

ترامپ که در آن زمان به‌عنوان غول املاک و مستغلات و یک ستارۀ برنامه‌های تلویزیونی مطرح بود، نه‌تنها به دوستان امریکا در شهرک بیت ال بلکه به کمیتۀ یهودیان امریکا و جامعۀ تاریخی یهودیان امریکا نیز کمک مالی کرده است.

خانوادۀ جارد کوشنر، داماد یهودی ترامپ، نیز به ساخت‌وساز در شهرک بیت ال کمک مالی کرده‎ است.

رئیس‌جمهور منتخب امریکا پس از پیروزی در انتخابات در تلاش بوده است تا در پی ورود به کاخ سفید در تاریخ 1 بهمن، دخترش ایوانکا و جارد، همسرش را، وارد دولت آتی امریکا بکند.

این در حالی است که با توجه به روابط نزدیک کوشنر با حزب حاکم لیکود که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی آن را رهبری می‎کند، بیم آن می‎رود که با ورود داماد ترامپ به دولت امریکا، وضعیت برای فلسطینیان دشوارتر شود.

رئیس‌جمهور آیندۀ امریکا در مصاحبۀ اخیر خود با شبکۀ امریکایی فاکس نیوز، در پاسخ به این سؤال که آیا ایوانکا و جارد به واشنگتن دی‌ سی، پایتخت امریکا، عزیمت خواهند کرد؟ گفت می‌بایست در این مورد به بررسی قوانین بپردازد.

جیسون گرین‎بلات، مقام ارشد حقوقی و معاون اجرایی در سازمان ترامپ، که وی نیز یهودی است، اخیراً اعلام کرد که رئیس‌جمهور منتخب امریکا تصور نمی‎کند شهرک‌سازی‎‌‎های رژیم صهیونیستی در سرزمین‎های اشغالی فلسطین باید محکوم شوند، چراکه آن‌ها مانعی برای صلح به‌حساب نمی‌آیند.

این در حالی است که اقدام اخیر ترامپ مبنی بر انتخاب دیوید فریدمن به‌عنوان سفیر ایالات‌متحده در سرزمین‌های اشغالی نیز نگرانی‌هایی را در میان کارشناسان برانگیخته است. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این انتخاب به درگیری‌های خاورمیانه دامن خواهد زد.

رئیس‌جمهور منتخب امریکا مهر سال جاری پس از دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد درصورتی‌که به‌عنوان رئیس‎جمهور امریکا انتخاب شود، قدس اشغالی را به‌عنوان پایتخت رژیم تل‎آویو به رسمیت خواهد شناخت.

رژیم صهیونیستی بخش شرقی بیت‌المقدس را به اشغال خود درآورده و سرتاسر بیت‌المقدس را پایتخت خود نامیده است. درحالی‌که سازمان ملل متحد این الحاق را محکوم کرد، کنگرۀ امریکا در سال 1995 لایحه‎ای را تصویب و در آن درخواست کرد بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت جدایی‌ناپذیر رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته شود.

بیش از نیم میلیون اسرائیلی در بیش از 230 شهرک یهودی‌نشین که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ 1967 و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانۀ باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است، زندگی می‌کنند.

درحالی‌که تمامی شهرک‎های اسرائیلی مطابق با قوانین بین‌المللی غیرقانونی هستند، رژیم تل‌آویو تاکنون به درخواست‌های بین‌المللی برای توقف فعالیت‌های ساخت‌و‎ساز غیرقانونی خود، بی‌اعتنایی کرده است.

سیاست‌های توسعۀ شهرک‌سازی این رژیم از دلایل اصلی بی‌نتیجه ماندنِ آخرین دور از مذاکرات موسوم به صلح خاورمیانه در سال 2014 بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها