روسیه، عامل شکست من در انتخابات بود

هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ـ که در انتخابات اخیر مقابل دونالد ترامپ جمهوریخواه، شکست سختی را متحمل شد ـ در نخستین اظهارنظر درباره دلیل شکستش، دولت روسیه و هکرهای این کشور را عامل اصلی ازدست رفتن بخش بزرگی از رای‌هایش دانست.
کد خبر: ۹۷۹۹۷۱

به گزارش بی‌بی‌سی، کلینتون در جلسه خصوصی که با حامیان ملی حزب خود داشته، ادعا کرد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با او به دلیل این که انتخابات پارلمان این کشور را ناسالم توصیف کرده بود، خصومت شخصی پیدا کرده است.

بی‌بی‌سی بدون اشاره به زمان این جلسات یا این که چه روزی کلینتون، هکرهای روسیه را مسئول شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا عنوان کرد، به نقل از او نوشت: جیمز کومی، رئیس اداره پلیس فدرال (اف‌بی‌آی) هم با آغاز تحقیقات در این باره باعث شد، او بخش بزرگی از رای‌هایش را از دست دهد. روزنامه نیویورک تایمز، اظهارات کلینتون را بعد از این که گزارش‌های گسترده‌ای از هک شدن ایمیل‌هایش توسط روس‌ها منتشر شد، اولین مورد در نوع خود توصیف کرد. این روزنامه، صحبت‌های کلینتون را این گونه نقل می‌کند: پوتین علنا من را به خاطر فوران کردن خشم مردمش سرزنش کرد و این خط رابط مستقیم است میان آنچه او آن روز به زبان آورد و آنچه در انتخابات انجام داد... این فقط حمله به من و تیم انتخاباتی‌ام نبود، بلکه حمله‌ای علیه کشور ما (آمریکا) بود. اواخر دوره مبارزات انتخاباتی ترامپ و کلینتون، سایت افشاگر ویکی لیکس، میلیون‌ها ایمیل محرمانه را که از سرور شخصی هیلاری کلینتون به سرقت رفته بود، منتشر کرد. اف‌بی‌آی نیز تحقیقات گسترده‌ای را برای یافتن دلیل این که چرا کلینتون از حساب شخصی برای فرستادن پیام‌های محرمانه استفاده کرده بود، آغاز کرده که گفته می‌شود، اصلی‌ترین عامل از بین رفتن اعتماد آمریکایی‌ها به وی بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها