ناکامی غرب از دخالت نظامی مستقیم در سوریه

آزادسازی حلب، نقطه سرنوشت‌ساز تحولات نظامی این کشور و برتری موضع دولت قانونی بشار اسد را در گفت‌وگو با مخالفان در صحنه سیاسی رقم زده است؛ به طوری که رئیس‌جمهور قزاقستان در تماس تلفنی با همتایان روس و ترکیه‌ای خود درباره احتمال برگزاری مذاکرات صلح سوریه در «آستانه» پایتخت این کشور گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۹۷۹۹۶۹

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر روابط عمومی ریاست جمهوری قزاقستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: سران ترکیه و روسیه درخصوص برگزاری گفت‌وگوهای صلح سوریه در «آستانه» میان طرفین درگیری در سوریه ابراز تمایل کردند و نورسلطان نظربایف رئیس‌جمهور نیز از این اقدام حمایت و آمادگی این کشور را برای انجام چنین گفت‌وگوهایی ابراز کرد.

بنا بر این گزارش، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه اعلام کرد که در توافق با همتای ترکیه‌ای خود پیشنهاد برگزاری گفت‌وگوهای صلح سوریه در آستانه قزاقستان را مطرح کرده است.

پوتین معتقد است که گفت‌وگوهای آستانه می‌تواند جایگزین گفت‌وگوهای ژنو در مساله صلح سوریه شود.

در ادامه بررسی تحولات جاری سوریه، به نظر می‌رسد محور غرب از دخالت نظامی مستقیم در سوریه ناامید شده است. در همین ارتباط «ینتس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی «بیلدآم زونتاگ» ضمن مخالفت با اعزام نیروی نظامی به این کشور تاکید کرد این اقدام منجر به وخامت اوضاع خواهد شد.

پیروزی ارتش سوریه در حلب تمام معادلات کشورهای غربی و برخی کشورهای منطقه را به هم زده است. آنها اکنون تمام تلاش خود را برای جوسازی و تبلیغات مسموم در جهت کاهش فشار بر تروریست‌های گرفتار در حلب و تسهیل خروج آنها به کار گرفته‌اند. در همین رابطه به گزارش خبرگزاری فرانسه، پاریس روز جمعه پیش‌نویس قطعنامه‌ای درخصوص اعزام ناظران بین‌المللی به شهر حلب به منظور خروج افراد از این شهر را میان اعضای شورای امنیت توزیع کرده تا در این زمینه رای‌گیری شود. این پیش‌نویس به‌طور تلویحی مورد مخالفت روسیه و سوریه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها