دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: سطح آب دریاچه ارومیه دیروز 29 سانتی‌متر بالاتر از سطح آن در زمان مشابه سال گذشته است.
کد خبر: ۹۷۸۲۱۶

فرهاد سرخوش در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به این‌که میزان بارندگی‌ها براساس آمار رسمی در آذربایجان غربی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد کاهش یافته، افزود: افزایش آب دریاچه ارومیه با شرایط آب و هوایی موجود، نشانگر موفقیت در احیای این دریاچه است.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون یک میلیارد و 900 میلیون مترمکعب آب در دریاچه ارومیه موجود است، گفت: طبق برنامه، میزان آب دریاچه ارومیه طی ده سال آینده باید به تراز اکولوژیک برسد و از مرز 14 میلیارد مترمکعب عبور کند.

وی انتقال آب از سد کانی سیب را بزرگ‌ترین طرح ستاد احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد و افزود: این طرح تا پایان سال 1398 شمسی به بهره‌برداری می‌رسد. وی با بیان این‌که، طرح انتقال آب از کانی سیب به دریاچه ارومیه 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: تاکنون بیش از 4000میلیارد ریال برای اتمام این طرح هزینه شده است.

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با تاکید بر این‌که تخصیص بموقع اعتبار نقش بسزایی در تسریع روند اتمام طرح‌های احیای دریاچه ارومیه دارد، اظهار کرد: زمان‌بندی احیای دریاچه ارومیه طبق برنامه‌ریزی قبلی پیش رفته است و روند قابل قبولی دارد.

با همه این امیدواری ها، عکس‌های تسنیم از حال و روز دریاچه ارومیه را ببینید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها