مالیات آمریکایی‌ها در جیب تروریست‌هاست

تولسی گابارد، نماینده دموکرات کنگره آمریکا خواستار متوقف شدن حمایت کشورش از گروه‌های شورشی شد.
کد خبر: ۹۷۸۱۵۰

این نماینده کنگره ضمن مخالفت با محکوم کردن بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه گفت: هدف گرفتن اسد تلاشی آشکار بود برای استفاده از منطق انساندوستی به‌عنوان توجیهی برای تشدید جنگ غیرقانونی و مخربی که باهدف سرنگون کردن او و حکومتش به راه افتاد.

گابارد در صحن مجلس نمایندگان آمریکا گفت: براساس قوانین آمریکا هیچ فرد آمریکایی از لحاظ قانونی اجازه ندارد به القاعده، داعش یا دیگر گروه‌های تروریستی پول دهد یا کمک کند.

وی افزود: اگر شما یا من به القاعده یا داعش پول یا سلاح دهیم یا از آنها حمایت کنیم به زندان خواهیم افتاد. با وجود این، دولت آمریکا سال‌هاست این قانون را نقض می‌کند و محرمانه به حمایت از متحدان و شرکای القاعده، داعش، جبهه فتح‌الشام و دیگر گروه‌های تروریستی می‌پردازد و به آنها پول، سلاح و اطلاعات جاسوسی می‌دهد تا از آنها در جنگ برای سرنگون کردن دولت سوریه استفاده کند.

گابارد افزود: سازمان سیا همچنین از طریق عربستان سعودی، ترکیه، قطر و دیگر کشورهایی که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم از گروه‌هایی مانند داعش و القاعده حمایت می‌کنند، سلاح و پول در اختیار آنها قرار می‌دهد. در 8 دسامبر دفتر تولسی گابارد در یک بیانیه مطبوعاتی، ارائه طرح قانون توقف ارسال سلاح برای تروریست‌ها را اعلام کرد. این قانون مانع از آن خواهد شد که دولت آمریکا از پول مالیات‌دهندگان این کشور برای کمک مالی، تسلیحاتی، آموزشی و اطلاعاتی به گروه‌هایی مانند جبهه شامیه، فرسان‌الحق و دیگر متحدان جبهه فتح‌الشام، القاعده و داعش یا کشورهایی که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم به این گروه‌ها کمک می‌کنند، استفاده کند. / خبرگزاری صداوسیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها