پایان بی نتیجه نشست سوریه در پاریس

نشست وزرای خارجه ده کشور غربی و عربی هم‌پیمان با شورشیان سوری موسوم به «دوستان سوریه» بدون نتیجه مشخصی در پاریس پایان یافت و حاضران متعهد شدند به تلاش برای پایان دادن به درگیری‌ها در این کشور ادامه دهند.
کد خبر: ۹۷۷۴۵۲

در پایان این نشست جان مارک آیرو، وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد: مخالفان سوری اعلام آمادگی کرده‌اند تا بدون هیچ پیش شرطی به میز مذاکرات برگردند.

وی افزود: فرانسه با هرگونه دخالت بین‌المللی که هدف از آن نجات دولت سوریه باشد،مخالف است. اشاره وی احتمالا به تلاش‌های روسیه برای رسیدن به توافقی در مورد درگیری‌های سوریه بویژه حلب است که در آن روسیه تلاش دارد حلب را از وجود شبه نظامیان مخالف خالی کند. جان کری، وزیر خارجه آمریکا نیز در این نشست خواستار خروج امن تروریست‌ها از شهر حلب شد که وی آنها را اپوزیسیون و جنگجو توصیف کرد. جان کری گفت: ما در اینجا گرد هم آمده‌ایم تا ببینیم چه مکانیسم‌های خلاقانه‌ای می‌توان انجام داد تا بتوانیم طرف‌های درگیر را گردهم آوریم و به خونریزی، کشتار و جنگ هولناک سوریه پایان دهیم. چالش و مشکل فوری، ضرورت شکست داعش است؛ حتی در زمانی که اکنون ما درگیر رویارویی داخلی رژیم اسد با اپوزیسیون هستیم. یکی از منافعی که جهانی است، عزم و اراده برای شکست داعش است. ما که امروز در اینجا جمع شده‌ایم تا در مورد چالش سوریه گفت‌وگو کنیم، پیام و هدفمان شفاف است. بمباران گسترده از سوی نیروهای سوری که ناقض قوانین بین‌المللی و قوانین جنگ و در بسیاری موارد جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی محسوب می‌شود، باید متوقف شود. کسانی که در مسکو و جاهای دیگر از این مساله حمایت می‌کنند، باید تمام تلاششان را بکنند تا به این بمباران‌ها پایان دهند. / الجزیره

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها