بازی با آبروی گردشگری ایران در فرودگاه شیراز

گران‌ترین وعده غذایی ما در ایران و فرودگاه بین‌المللی شیراز بود. ما سفارش کاپوچینو دادیم، اما خارج از سفارشِ ما، کیک و ژله هم آوردند؛ سه کاپوچینو + دو برگر + یک هات‌داگ؛ 270 هزار تومان.
کد خبر: ۹۷۵۹۱۸

به گزارش ایسنا، گران‌فروشی‌ در فرودگاه بین‌المللی شیراز که در این زمینه شُهره است، آنقدر ادامه یافت تا صدای اعتراض گردشگران خارجی را هم درآورد.

ماجرا از این قرار است که دوشنبه هفته جاری، تعدادی گردشگر خارجی وقتی برای خریدن سه فنجان کاپوچینو، دو همبرگر و یک هات‌داگ مجبور شدند 270 هزار تومان بدهند، اعتراض خود را به فضای مجازی کشاندند و این متن را به اشتراک گذاشتند که گران‌ترین وعده غذایی ما در ایران در فرودگاه بین‌المللی شیراز بود، ما سفارش کاپوچینو دادیم، اما خارج از سفارشِ ما، کیک و ژله هم آوردند؛ سه کاپوچینو + دو برگر + یک هات‌داگ؛ 270 هزار تومان.

به سبب این اعتراض که به اطلاع مقامات استان فارس نیز رسید، ماموران تعزیرات حکومتی عکس‌العمل جدی نشان دادند و این غرفه‌ گران‌فروش را به پرداخت 34 میلیون تومان جریمه محکوم کردند و قرار شد، 193 هزار تومان مبلغ اضافه دریافت شده از گردشگران خارجی به آنها بازگردانده شود.

امیر سبوکی، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی راهنمایان ایران و جهانگردی استان فارس که پیگیر این ماجرا بود، در این‌باره گفت: اخیرا گزارش‌هایی از فرودگاه بین‌المللی شیراز مبنی بر گران‌فروشی در غرفه‌های این محل و به تبع آن نارضایتی گردشگران داخلی و خارجی دریافت شده بود که با نهادها و مقامات مسئول در میان گذاشته شد. آنها نیز عکس‌العمل نشان دادند و با آن غرفه‌ گران‌فروش برخورد جدی کردند.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات فرودگاه، درج نشدن قیمت روی محصولات بود که خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده قرار شد قیمت‌گذاری‌ به زبان فارسی و انگلیسی صورت گیرد و امیدوارم با این تدبیر، شاهد تکرار گران‌فروشی‌های سابق نباشیم.

او درباره این‌که مبلغ اضافه قرار است چگونه به دست گردشگران برسد، وقتی ایران را ترک کرده‌اند، اظهار کرد:‌ البته این اقدامی برای مقابله با فرد خاطی بود، اما قرار شد با پیگیری آژانسی که مسافران از آن طریق به ایران سفر کرده بودند، این مبلغ به آنها بازگردانده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها