رییس انجمن بهینه سازی مصرف انرژی:

عمده آلایندگی ها را نیروگاهها ایجاد می کنند

نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق بازگانی ایران گفت :عمده آلایندگی ها را نیرو گاهها ایجاد می کنند که نیازمند احیا و افزایش راندمان سوخت در این بخش هستیم .
کد خبر: ۹۷۵۰۳۹
عمده آلایندگی ها را نیروگاهها ایجاد می کنند

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین ، آرش نجفی در نشست انجمن بهینه سازی مصرف انرژی گفت : بخش عمده ای از سوخت کشور در بخش نیروگاهی و با راندمان پایین مورد استفاده قرار می گیرد که نیازمند استقاده از تکنولوژی روز در این یخش هستیم.

وی افزود : بر اساس امار اعلام شده از سوی وزارت نیرو ٣٦ تا ٣٧ درصد راندمان نیروگاهی داریم در حالی که معتقدیم راندمان موجود در این بخش پایین تر از این ارقام است و باید برای صبانت از انرژی تلاشهای بیشتری صورت گیرد.

رییس انجمن بهینه سازی مصرف انرژی با تاکید بر اینکه ارتقائ توان و تکنولوژی و سرمایه گذاری در این بخش در اقتصاد پایدار می تواند موثر باشد گفت :سرمایه‌گذاران بخش نیرو و برق و به دلیل درگیری با نرخ بهره و نرخ سود پولی و عدم وصول مطالباتشان از وزارت نیرو تمایلی به سرمایه‌گذاری در این بخش ندارند. سرمایه‌گذاری برای آنها جذابیت ندارد.

نجفی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران بخش نیرو و برق از کار اقتصادی نتیجه مطلوبی را نمی‌گیرند، گفت: سرمایه‌گذارانی که در حوزه نیروگاه‌های کوچک وارد شده‌اند، عمدتاً با تکنولوژی‌ متوسط دنیا کار کرده‌اند و مشکلات عدیده تحریم‌ها طی سال‌های گذشته خیلی از سیستم‌ها را ناکارآمد و کم‌ کارآمد کرده است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی افزود: آن دسته از سرمایه‌گذارانی هم که وارد سرمایه‌گذاری در بخش نیروگاه‌های بزرگ شده‌اند، سرمایه‌گذاری در بخش نیرو و برق برای آنها صرفه اقتصادی ندارد و دلگرمی هم برای دریافت مطالبات خود در حوزه نیرو از وزارت نیرو را ندارند و از این وزارتخانه طلبکارند.

وی با بیان اینکه ما با چالش کمبود نیرو به طور جدی مواجهیم، اظهار داشت: برنامه اقتصادی کشور هنوز فعال نشده و هنوز در رکود قرار داریم.

نجفی بیان داشت: بنابراین اگر صنعت ایجاد شود، ما به طور جدی با کمبود برق مواجهیم.

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تصریح کرد: بنابراین وقتی در حوزه برق و نیرو با کمبود مواجه باشیم، با یکی از مباحث خطرآفرین اجتماعی روبه‌رو می‌شویم.

وی با اشاره به سیستم‌های تهویه متبوع گازسوز فری E، اظهار داشت: هدف ما از معرفی این سیستم این است که در تعاملات با شرکت‌های معتبر دنیا بهترین تکنولوژی‌ها را برای استفاده در کشور فرآیندسازی کنیم.

نجفی بیان داشت: بنابراین ما آماده‌ایم تا به عنوان سرمایه‌پذیر بستر منطقی را برای آن فراهم کنیم.

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی افزود: بخش عمده‌ای از سوخت کشور در نیروگاه‌ها با راندمان بسیار کم مصرف می‌شود و بخش عمده آلاینده‌ها را اگر چه به اتومبیل‌ها نسبت می‌دهیم، نیروگاه‌های ما ایجاد می‌کند.

وی بیان داشت: باید تلاش کنیم، تا نیروگاه‌ها احیا و راندمان را در این بخش بالا ببریم.فرسوده بودن و قدیمی بودن تکنو لوژی های مورد استفاده در صنعت انرژی موجب پایین بودن راندمان سوخت در کشور شده است.

ما در موضوع برجام و تعاملات با کشورهای دیگر و هچنین جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی با چالش مواجهیم.

از سوی دیگر کیاست رییس هیات مدیره (AKT) و عضو انجمن نیز گفت : بعد از برچیده شدن تحریم ها اتفاق خوبی که افتاده توانستیم اعتماد برخی از دوستان را جلب و تکنولوژی های روز را وارد کشور کنیم که خیلی از انها در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نرم افزار موبایل
-
۰۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
۰
۰
إ راست میگی ، تازه فهمیدید!!!!!!

نیازمندی ها