حسن‌زاده و عبدالرحمن بهترین‌های آسیا شدند

مراسم معرفی برترین‌های فوتبال آسیا در حالی بدون حضور نمایندگان فدراسیون فوتبال ایران برگزار شد که در این مراسم عمر عبدالرحمان ستاره فوتبال امارات به عنوان مرد سال فوتبال معرفی شد و از اصغر حسن‌زاده ستاره فوتسال آسیا به عنوان بهترین فوتسالیست سال آسیا نام برده شد.
کد خبر: ۹۷۴۱۹۱

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) درباره بهترین بازیکن سال آسیا نوشت: علی‌اصغر حسن‌زاده در پی نمایش حیرت‌آورش در مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا در سال 2016 و درخشش در مسابقات جام جهانی فوتسال 2016 که تیم ملی ایران در کلمبیا به عنوان سومی رسید، در مراسم انتخاب بهترین‌های آسیا به عنوان بهترین فوتسالیست سال قاره کهن در سال 2016 انتخاب شد و برای دومین بار این عنوان را از آن خود کرد.

حسن‌زاده که سال 2014 برای اولین بار عنوان بهترین فوتسالیست آسیا را به خود اختصاص داده بود، شش گل در مسابقات قهرمانی آسیا برای این تیم به ثمر رساند و موقعیت‌های گل زیادی برای هم‌تیمی‌هایش خلق کرد، به طوری که تیم ملی فوتسال ایران با ثبت 48 گل زده رکورد خارق‌العاده‌ای از خود بر جای گذاشت. پس از پایان مسابقات هم حسن‌زاده هم به عنوان باارزش‌ترین بازیکن مسابقات انتخاب شد.

در جام جهانی فوتسال در کلمبیا، حسن‌زاده 5 گل برای ایران به ثمر رساند که از آن جمله می‌توان به گلزنی مقابل برزیل، قهرمان پنج دوره جام‌جهانی که در نهایت منجر به پیروزی ایران برابر حریف نامدار آمریکای جنوبی‌اش در مرحله یک‌هشتم نهایی شد، اشاره کرد.

پیش از معرفی بهترین بازیکنان مرد و زن فوتبال آسیا، کلیپی در مراسم پخش شد که در آن علی‌اصغر حسن‌زاده به عنوان بهترین بازیکن فوتسال آسیا، شینجی اوکازاکی، بازیکن تیم ملی ژاپن و لسترسیتی انگلیس به عنوان بهترین بازیکن بین‌المللی فوتبال آسیا و بهترین بازیکنان جوان مرد و زن فوتبال آسیا در این کلیپ نشان داده شدند. البته قرار شد بهترین‌های فوتسال در مراسم جداگانه‌ای معرفی شوند. در این مراسم البته مهدی مهدوی‌کیا به عنوان سفیر آسیا در فوتبال پایه و علی کفاشیان به جهت کرسی آسیایی که در اختیار دارد، حضور داشتند. در این مراسم برترین‌های فوتبال آسیا به این شرح معرفی شدند:

جایزه رؤیایی: AFCاتحادیه فوتبال قطر/ جایزه ‌الهام‌بخشیAFC : اتحادیه فوتبال ژاپن/ جایزه توسعه فوتبال AFC: فدراسیون فوتبال هند/ جایزه جاه‌طلبیAFC : فدراسیون فوتبال بوتان/ جایزه رئیس AFC برای الهام‌بخشی: اتحادیه فوتبال استرالیا / جایزه رئیس AFC برای توسعه فوتبال: اتحادیه فوتبال فیلیپین / جایزه رئیس AFC برای جاه‌طلبی: فدراسیون فوتبال برونئی/ بهترین سرمربی فوتبال آسیا (در بخش مردان): چوی کانگ هی، سرمربی جونبوک موتورز کره‌جنوبی/ برترین سرمربی فوتبال آسیا (در بخش بانوان): چان یئونگ تینگ (هنگ‌کنگ)/ بهترین بازیکن مرد فوتبال آسیا: عمر عبدالرحمن (امارات)/ بهترین بازیکن زن فوتبال آسیا: کایتلین فورد (استرالیا)/ جایزه الماس آسیا: عیسی حیاتو از کامرون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها