در پی رخداد حادثه برخورد دو قطار مسافری در سمنان و جان باختن تعدادی از هموطنان که اغلب آن‌ها از استان آذربایجان‌شرقی بودند، وزیر راه و شهرسازی در پیامی به مردم آذربایجان، ضایعه تاسف‌بار جان باختن هموطنان این استان را در حادثه قطار مشهد – تبریز تسلیت گفت.
کد خبر: ۹۷۳۲۶۵
عذرخواهی و تسلیت وزیر راه به هموطنان آذری

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، متن کامل پیام عباس آخوندی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خانواده‌های عزیز و داغدار و

خانواده‌های محترم مجروحان و مصدومان و

مردم غیور آذربایجان

سلام علیکم
ایام رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت سبط اکبر ایشان و هم‌چنین شهادت حضرت امام رضا سلام الله علیهما را خدمت شما عزیران تسلیت می‌گویم.
آذربایجان عزیز این روزها افزون بر این، در سوگ جوانان و خانواده‌های عزیز از دست‌داده، نشسته است.
نه تنها آذربایجان که تمام مردم ایران و تمام ارکان جمهوری اسلامی از حادثه تلخ و غمبار تصادف قطار تبریز - مشهد در ناحیه سمنان - دامغان متاثر است. اینجانب به سهم خود این ضایعه تاسف‌بار را به شما آذربایجانی‌های عزیز و تمام مردم ایران تسلیت می‌گویم.
از آن روی که این اتفاق در حوزه مدیریت تحت نظارت اینجانب واقع شده است از خانواده‌های داغدار، آسیب‌دیدگان به‌ویژه مردم بزرگوار تبریز، اسکو، آذرشهر، مرند، مراغه و خوی که مستقیما عزیز از دست داده‌اند و یا آسیب دیده‌اند و هم‌چنین تمام مردم ایران که از این حادثه متاثر شده‌اند، پوزش می‌خواهم.
عزیزان، اینجانب پس از دریافت خبر حادثه تمام وجهه‌ی همت و توان خود را به کار بردم تا به کمک آسیب‌دیدگان بشتابم. لذا، ضمن دستور تشکیل فوری کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن، مدیر عامل شرکت راه‌آهن را به منطقه اعزام و خودم نیز بلافاصله به سمت سمنان حرکت کردم. در ستاد مدیریت بحران استان سمنان شرکت نمودم و تمام گزارش‌های نهادهای امدادی را دریافت کردم و برای عیادت مجروحان عازم بیمارستان شدم.
طبیعی است که در این لحظات تمام مردم ایران نگران حادثه بودند و خانواده‌های مسافران با نگرانی بیشتری موضوع را پی‌گیری می‌کردند. لذا در جمع خبرنگاران حاضر شدم و اطلاعاتی را که تا آن لحظه به‌دست آورده بودم، در اختیار مردم عزیز گذاشتم.

اینک مطلع شده‌ام که بخشی از این پاسخ ایجاد ابهام کرده‌است، اجازه بدهید اگر نقصی در بیان من در آن شرایط سخت بوده و موجبات آزردگی کسانی را فراهم ساخته است، از این بابت نیز از تک‌تک آنان پوزش بخواهم. من با تمام وجود در خدمت شما مردم غیور و شریف آذربایجان و ایران عزیز هستم.

با سپاس،
عباس آخوندی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۱
پسری از خطه اذربایجان
-
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
۰
۰
اقای عباس آخوندی تسلیت و نامه شما هیچ تسكینی برای منطقه بزرگ اذربایجان ایران بخصوص خانواده های داغ دار ایجاد نمیكند .سیاست های اشتباه شما و تمام مسئولین وزرات خانه و همچنین مسئولان راه آهن زیر دست شما باعث این اتفاق نابخشودنی و فاجعه بار شده است.جوانان و مادران و از همه مهم تر خانواده اذربایجان در این اتش بعلت سهل انگاری مسئولان قطار راه اهن شرق ایران در اتشی سوختند كه حقشان نبود.هزاران بار درود بر دهقان فداكار اذربایجانی كه هم نامش در ذهن ها وقلب ها و كتاب ها وجود دارد و بدا بر وزیری كه جز تاسف چیزی بر زبان ندارد. استعفای شما از سمت وزیر راه دولت به اصطلاح تدبیر و امید تنها یكی از راه های تسكین این درد میباشد.این فاجعه هرگز از ذهن مردم اذربایجان پاك نمیشود.
عبدلله
-
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
۰
۰
باسلام،امیدوارم كه هرآنچه از حق از دست ما برمیاید،برای عاقبت بخیری و موفقیت جامعه اسلامی مورد احترام و نظر مسئولیت قرار بگیرد،.و اجباری به تغییرات بسوی سلامت را از خداوند حكیم خواهانم،.آقای وزیر راه آمار تلفات و كشته شدگان اكثرا زایرین به كربلای حسینی بودند را شاید بازدید نكرده اند،احتمالا هر فردی مسیر جاده های متصل به شهرستان مهران را بیاید و ببیند،باید خودش قضاوت كند كه یك وجدان بیدار به این فكر میرود كه طی چندین ده ها سال،راه های كشور تحت نظارت چه كسانی هستند،تمامی خانواده هایی كه بی سرپرست و یتیم و متلاشی شدن در این مسیرهایی كه با اندك احساس مسئولیتی از مسئولین نجات پیدا میكردند،.من نوشتم و بازدید وقضاوت باشما
جان برادر
-
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
۰
۰
این بنده خدا باید استعفا دهند.
ایرانی
-
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
۰
۰
فقط استعفاء یا حداقل استیضاح
سلام
-
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
۰
۰
شما اگه استعفا بدی و بری قابل احترامه
وگرنه ....
دهقان فداكار
-
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
۰
۰
دیر شده دیگه . استیضاح رو به جون بخر
منن
-
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
۰
۰
اخوندی استعفا بده
منوچ
-
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
۰
۰
ترس از استیضاح و احیانا اخراج !
hldv
-
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
۰
۰
آقای آخوندی حنای تان دیگر رنگ ندارد.
امین
-
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
۰
۰
عذر خواهی بابت ترس از رسوایی دولت در این همه بی تدبیری و نا امیدی.اولش وزیر با توپ پر آمد اما حالا احساس كرده كه نه این دفعه خیلی داستان فرق میكنه.برای اینكه مسئولین از حاشیه امنیت بالای ریاست خارج شوند باید این وزیر استیضاح شود.
جانباز و بازنشسته
-
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
۰
۰
آقای آخوندی وزیر محترم دولت تدبیر و امید اصلح است كه به نظر مردم احترام بگذارید و خودت استعفا بدهی تا شاید تسكنی باشد بر آلام مردم شریف ایران خصوصا" خطه آذربایجان

نیازمندی ها