معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان با تجمیع بیمه‌ها مخالف است.
کد خبر: ۹۷۲۲۶۸

به گزارش جام‌جم، دکتر علی محمد همتی در این باره تصریح کرد: در قانون برنامه توسعه پنجم سازمان تامین اجتماعی از تجمیع بیمه‌ها مستثنا شده بود و در تدوین برنامه ششم نیز نمایندگان مجلس با تجمیع بیمه‌ها مخالفت کردند.

وی که در دومین کنگره کشوری آکادمی اقتصاد سلامت با محوریت سند ملی دیابت سخن می‌گفت، افزود: سازمان تامین اجتماعی مطابق قانون سهم 9 بیست و هفتم از حق بیمه کارگران را برای سلامت و درمان آنها هزینه کرده و مسئولیت خود را در این حوزه به طور کامل انجام داده است.

همتی در بخشی دیگر از این کنگره اظهار کرد: دیابت بسرعت در جامعه ایران رو به افزایش است و بیش از 50 درصد این بیماران هنوز ناشناخته هستند.

وی درباره طرح تحول سلامت نیز گفت: با وجود آن‌که در حوزه سلامت پایداری منابع وجود ندارد و بیشتر به مصارف و تعرفه‌ها توجه می‌شود تا منابع، اما سازمان تامین اجتماعی همواره در اجرای این طرح در کنار وزارت بهداشت بوده و با همه توانش به این طرح کمک کرده است.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: در اجرای طرح تحول سلامت برآوردهای دقیق مالی وجود نداشت و بسیاری از بودجه‌های پیش‌بینی شده از جمله یک درصد مالیات بر ارزش افزوده و ده درصد هدفمندی یارانه‌ها به طور کامل محقق نشد.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی درباره سهامدار بودن این سازمان در شرکت دخانیات نیز گفت: این موضوع سخنی است که از سر بی‌اخلاقی در برخی رسانه‌ها مطرح می‌شود و سازمان تامین اجتماعی سهامدار شرکت دخانیات نیست.

وی اظهار کرد: یکی از شرکت‌های تابعه سازمان بازنشستگی کشوری سهامدار شرکت دخانیات است که در یک مقطع زمانی محدود به مدت 6 ماه مسئولیت اداره این شرکت به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد و بعد از آن نیز به جایگاه اولیه خود بازگشت.

برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها