استقلال به جمع مدعیان اضافه می‌شود

پیکان سواری پرسپولیس در حومه شهر

هفته یازدهم لیگ برتر از ساعت 14/30 امروز با دیدار سپاهان و فولاد آغاز می‌شود. بعد از 27 روز تعطیلی، قطار لیگ دوباره روی ریل حرکت می‌کند. قطاری که بناست تا پایان نیم‌فصل به حرکت خود ادامه دهد.
کد خبر: ۹۷۱۹۴۴

2 مربی تئوریک

کمترکسی فکر می‌کرد پیکان در آستانه تعطیلات نیم‌فصل در این نقطه از جدول باشد. تیمی که دو فصل قبل به لیگ یک رفت و فصل قبل به لیگ برتر بازگشت و همه فکر می‌کردند به حرکت آسانسوری خود ادامه دهد و باز هم به لیگ یک برگردد، حالا در میان 4 تیم بالای جدول است. مجید جلالی به دنبال آن است که ثابت کند حضور یکی از دو خودروساز لیگ برتر در این نقطه از جدول، اتفاقی و تصادفی نبوده و امروز هم به نبردی نزدیک فکر می‌کند، اما حریف امروز او برانکو است. هر دو مربی صاحب برنامه و تئوری در فوتبال هستند؛ اما برانکو چند قدم جلوتر از جلالی است. او پرسپولیسی‌ها را امیدوار کرده و انتظارات آنها را به درجه‌ای رسانده که جز قهرمانی، راضی‌شان نمی‌کند. آنها از تیم این فصل فقط قهرمانی می‌خواهند و امیدوار هستند با وجود همه حاشیه‌هایی که برای این تیم ایجاد می‌شود، آنها به قهرمانی برسند. از مصدومیت پرسروصدای بیرانوند تا حاشیه‌‌های جدایی نوراللهی و عالیشاه به دلیل خدمت سرباز ی. مساله‌ای که ذهن هواداران را بشدت درگیر خود کرده است. تیم برانکو در تعطیلی 27 روزه لیگ، تمرینات با برنامه‌ای را پشت‌سر گذاشته و این مربی امیدوار است تیمش در بازی امروز با همه توان برای 3 امتیاز بجنگد و آن را به دست بیاورد. مجید جلالی هم به دنبال آن است تا با تمام وجود از امتیاز میزبانی استفاده کند ولی خوب می‌داند که حتی اگر قرار باشد در ورزشگاه شهدای شهر قدس هم از پرسپولیس پذیرایی کند، باز هم مهمان پرسپولیس است. تنها نکته برجسته بازی امروز، تقابل محمدرضا خلعتبری با پرسپولیسی‌هاست. او روزگاری برای پرسپولیسی‌ها 5 میلیارد تومان آب خورد؛ اما خیلی راحت این تیم را تنها گذاشت تا رابطه هواداران قرمز با او بد شکراب شود.

روز سخت منصوریان

علیرضا منصوریان برای آن که خود را به جمع مدعیان قهرمانی لیگ برتر سنجاق کند، راهی ندارد جز این‌که از بازی فردا 3 امتیاز بگیرد؛ اما مشکل او حریفش است (گسترش فولاد) که اگرچه در نیمه دوم جدول است؛ اما فوتبال را خیلی خوب بازی می‌کند. با وجود همه حاشیه‌ها، استقلال در جدم حذفی توانست صبا را در پنالتی‌ها شکست دهد و به نفت برسد؛ اما این بازی تفاوت‌هایی آشکار با بازی جام حذفی دارد. استقلال اگرچه خوب می‌داند که روزبه چشمی را در نیم‌فصل دوم در اختیار خواهد گرفت و امید کمی هم به بازگشت منتظری، شهباززاده و جباری دارد؛ اما با این حال باید 5 بازی سخت را تا نیم‌فصل برگزار کند که بازی فردا یکی از آنهاست. مشکل اصلی استقلال، نداشتن هافبک طراح یا کمرنگ شدن نقش آن در بازی است. منصوریان هنوز نتوانسته به ترکیب ایده‌آل دست پیدا کند و مدام تغییراتی در تیم خود به وجود می‌آورد. ضمن آن‌که او متوجه شده بازی با طراوت به درد او نمی‌خورد چون امتیازهای فراوانی را با بازی جذاب از دست داد. او در چند بازی اخیر رو به بازی محتاطانه و نتیجه‌گرایانه زد و اتفاقا موفق هم بود. منصوریان اگر در بازی فردا هم همان هدف قبلی یعنی کسب پیروزی با حداقل نتیجه را در دستور کار داشته باشد، شاید از سوی این حریف مجازات شود و روز سختی را سپری کند، اما اگر استقلال در بازی مقابل گسترش به برتری برسد، با توان روحی بالا برای دیدار سخت هفته آینده گام به قم خواهد گذاشت. همه می‌دانند که در جام حذفی بین صمد مرفاوی و علیرضا منصوریان چه رخ داد و بازی پنجشنبه هفته آینده می‌تواند دیداری انتقامی و سخت برای مرفاوی تلقی شود.

ویسی مقابل بچه محل‌ها

عبدالله ویسی امروز مقابل بچه محل‌های قدیمی بازی می‌کند. نعیم سعداوی تازه توانسته فولاد را از انتهای جدول جدا کند و ویسی هم نتوانسته آن طور که از او انتظار می‌رفت در سپاهان عمل کند. بازی امروز حتما باید برنده داشته باشد، چون کسب یک امتیاز از این بازی بوی خوشبختی نمی‌دهد.

جنگ همسایه‌ها

ذوب‌آهن که با یحیی گل محمدی روزهای خوبی را سپری نمی‌کرد، بعد از جدایی این مربی، به یکباره در تغییر فرمی عجیب، سرپا شد و نتایج خوبی گرفت تا از انتهای جدول به مکان هشتم بیاید. صنعت نفت هم با فراز و فرود و نتایج مثبت و منفی، تا این هفته رسیده و حالا یک پله بالاتر از ذوب قرار دارد. باید دید گرمای فردای ورزشگاه تختی آبادان، حرارت لازم را برای ذوب کردن آهن دارد؟

جنگ دوم‌های دو طرف جدول

تراکتورسازی و و صبا در بالا و پایین جدول تیم‌های دوم هستند. تراکتور تیم دوم است و صبا از آخر تیم دوم محسوب می‌شود. البته خرده مسائلی که بین سرمربیان صبا و تراکتور وجود داشته هم می‌تواند مزید بر علت شود و بازی فردا را حساس‌تر کند. تراکتور برای آن که در کورس قهرمانی باقی بماند به 3 امتیاز خانگی امروز نیاز مبرم دارد و صبا برای آن که از انتهای جدول فرار کند، به حداقل یک امتیاز از این بازی فکر می‌کند. تراکتور امروز دوباره در ورزشگاه یادگار بازی می‌کند و امیدوار است بتواند از این امتیاز بزرگ برای پیروزی استفاده کند. لک که بعد از روزهای نه‌چندان شیرین در تراکتور، دوباره به تبریز برگشته هم امیدوار است بتواند عملکرد خوبی مقابل تیم سابقش داشته باشد.

دایی رودرروی معلم

علی دایی در تیم ملی شاگرد حسین فرکی بود و مانند خیلی از اهالی فوتبال، به این مربی اخلاق‌مدار و متین احترام می‌گذارد، اما این جبر فوتبال بود که در چنین موقعیتی این دو نفر را رودرروی هم قرار داد. سایپا از انتهای جدول سوم است و نفت از بالای جدول در مکان سوم. سایپا به این دلیل مهم حتی در بازی خارج از خانه امروز، باید به 3 امتیاز فکر کند.

شان فوتبال مشهد

جدا از این دیدارها، پدیده با ماشین‌سازی و استقلال خوزستان با سیاه‌جامگان دیدار می‌کنند. متاسفانه نمایندگان فوتبال مشهد موقعیت خوبی در جدول ندارند و در همسایگی هم در رده‌های یازدهم و دوازدهم جدول به سر می‌برند. خداداد برای امتیازگیری در بازی امروز، کاری بسیار دشوار پیش رو دارد، چون استقلال خوزستان تیمی فوتبال‌بلد و تاکتیکی است. پدیده هم با قعرنشین پر ستاره بازی می‌کند.

برنامه بازی‌ها

پنجشنبه : سپاهان ـ فولاد (30/14) ، نفت ـ سایپا (15)، پیکان ـ پرسپولیس (15/15) استقلال خوزستان ـ سیاه‌جامگان (45/17)

جمعه : پدیده ـ ماشین‌سازی (30/14)، تراکتورسازی ـ صبا (30/14)، صنعت نفت آبادان ـ ذوب‌آهن (15/16)، استقلال تهران ـ گسترش فولاد (20/16 )

محرومان هفته

کمیته مسابقات اسامی محرومان هفته یازدهم لیگ برتر را به این شرح اعلام کرد:

آرمین سهرابیان (سایپا)، عبدالله ناصری (فولاد خوزستان)، سعید آقایی و خالد شفیعی (تراکتورسازی)، قاسم دهنوی (صبای قم)، بابک حاتمی (گسترش فولاد)، منصور شفیعی جعفرآباد (مربی سیاه‌جامگان)، یوسف بخشی‌زاده و صادق پورحسین (مربیان ماشین‌سازی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها