رئیس پلیس فتای استان آذربایجان شرقی درباره رعایت نکات امنیتی اینترنت بانک گفت: اینترنت بانک یکی از خدمات بانکداری الکترونیک است که اگر نکات امنیتی و پیشگیرانه هنگام استفاده از این خدمات بدرستی به کار گرفته نشود، زمینه به سرقت رفتن اطلاعات بانکی و مالی شما با دستان خودتان فراهم خواهد شد.
کد خبر: ۹۷۱۷۹۰

سرهنگ محسن محمودی درباره طرز استفاده از اینترنت بانک اظهار کرد: این روزها تقریبا همه بانک‌ها و بعضی از موسسات مالی در قالب اینترنت بانک خدماتی را به مشتریان خود ارائه می‌کنند. اگرچه این خدمات نقش بسیار موثری در تسهیل عملیات بانکی و کاهش هدر رفت زمان به عهده دارد، اما اگر نکات امنیتی هنگام استفاده از این خدمات بدرستی به کار گرفته نشود، سبب خواهد شد شما زمینه سرقت اموالتان را با دستان خودتان فراهم آورید.

وی تصریح کرد: این به معنی آن نیست که در آینده تنها به روش‌های سنتی اعتماد کنید و خود را از خدمات اینترنت بانک محروم کنید‌، بلکه ذکر این نکات به منظور استفاده بهینه از خدمات بانکداری الکترونیک است.

این مقام انتظامی افزود‌: بنابراین اگر شما رایانه خود را به یک محیط امن برای دریافت خدمات مالی تبدیل کنید، تهدید عمده‌ای متوجه شما و اطلاعات‌تان نخواهد بود. مهم ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است همان‌قدر که در دنیای واقعیت مراقب اطلاعات مالی، کارت‌های اعتباری و وجوه نقد یا غیر نقد خود هستید، در فضای اینترنت نیز باید تمام جوانب و ملزومات امنیتی را رعایت کنید.

وی در ادامه بیان کرد: مطمئن باشید احتمال سرقت شماره کارت اعتباری و اطلاعات مالی شما از طریق اینترنت، از احتمال سرقت عمدی کارت اعتباری شما به همراه رمز عبور مربوط به آن یا دسته‌ای پول نقد که حتی در کیف دستی خود قرار داده‌اید، بیشتر یا کمتر نیست.

رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی ده نکته امنیتی هنگام استفاده از اینترنت بانک را بیان کرد:

1 ـ تا جایی که امکان دارد در مراکز عمومی نظیر کافی‌نت‌ها یا مکان‌هایی که اینترنت رایگان در اختیار شما می‌گذارند و از امنیت آن اطمینان کافی ندارید، وارد اینترنت بانک خود نشوید.

2 ـ تا زمانی که از ارسال ایمیلی توسط بانک خودتان اطمینان حاصل نکرده‌اید اطلاعات شخصی خود را برای آن ایمیل ارسال نکنید.

3 ـ در صورتی که مجبور شدید در یک مکان عمومی از اینترنت استفاده کنید هنگام وارد کردن رمز عبور دقت کنید اطرافیان قادر به مشاهده رمز شما نباشند و تاجایی که ممکن است از صفحه کلید‌های مجازی که بانک‌ها در اختیارتان می‌گذارند، استفاده کنید.

4 ـ کد کاربری و رمز عبور خودتان را هیچ‌گاه یادداشت نکنید و بکوشید آن را حفظ کنید و به هیچ عنوان رمز خود را در اختیار دیگران حتی کارکنان بانک قرار ندهید.

5 ـ هنگام خرید اینترنتی از سایت‌های معتبر خرید کنید و دقت کنید هنگام پرداخت وجه، رمز و کلمه عبورتان را فقط در سایت بانکتان وارد کنید نه سایت‌های دیگر.

6 ـ تصور نکنید چون مبلغ قابل توجهی وجه در حساب بانکی تان ندارید هدف مناسبی برای سارقان اینترنتی نیستید، چرا که تمام کاربران اینترنت به یک میزان در معرض خطر تهاجم هکر‌ها هستند. پس در هر شرایطی امنیت را جدی بگیرید.

7 ـ از خدمات بانک‌هایی که در زمینه بانکداری الکترونیک مهارت و تجربه کافی دارند، استفاده کنید؛ چرا که رعایت امنیت اینترنتی باید از هر دو سوی خدمات، چه سرویس‌دهنده و چه سرویس گیرنده به یک میزان رعایت شود.

8 ـ برای کامپیوتر شخصی‌تان یک نرم‌افزار امنیتی کارا و قابل اطمینان نصب کنید و در این باره با کارشناسانی که در خصوص نرم‌افزار‌ها مهارت دارند، مشورت کنید.

9 ـ هیچ فایل و نرم‌افزار نامطمئنی را در سیستم خود دانلود و اجرا نکنید. در این شرایط احتمال دانلود یک کد مخرب و سپس اجرای مستقیم آن در رایانه توسط خود شما بسیار بالاست.

10 ـ هر چند ماه یکبار رمز اینترنتی خود را تغییر دهید تا از امنیت آن اطمینان داشته باشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها