اگر ممکن بود واقعا ترکیبی شسته رفته از یک کنسول بازی دستی و یک رایانه PC به وجود آورد‌، دستگاهی رویایی برای همه کاربران می‌شد.
کد خبر: ۹۷۰۲۰۱
رویای کنسول بازی‌های رایانه‌ای قابل حمل

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دی ورج، سال‌ها است که اهالی بازی منتظرند که ببینند آیا می‌شود یک کنسول بازی دستی پلی استیشن (PS Vita) ویتا را با یک دسته بازی والو استیم (Valve Steam PC) که یک رایانه مخصوص بازی‌های رایانه ای است را ترکیب کرد یا نه؟

اما همین رویا ایده جدی یک شرکت اسپانیایی به نام اسمچ (Smach) است که دست به تلاش برای ساخت چنین کنسول بازی زده و آن را اسمچ زد (Smach Z) نامگذاری کرده است. آنها ادعا می‌کنند که قصد دارند یک رایانه PC کامل مخصوص بازی رایانه‌ای قابل حمل (پرتابل) بسازند که قابلیت اجرای هزاران بازی مخصوص دستگاه استیم را داشته باشد. آنها یک جریان تبلیغاتی کیک استارتر بزرگ را نیز برای تامین منابع مالی آن به راه انداخته‌اند. این‌طور به نظر می‌رسد که این کمپانی اسپانیایی تنها شرکتی نیست که نقشه چنین کاری را دارد.

در حالی که ایده یک رایانه کامل بازی قابل حمل در شرف به حقیقت پیوستن است، این ایده رقبای زیادی را وارد میدان نبرد با کنسول بازی نینتندو سوئیچ (Nintendo Switch) خواهد کرد. کنسول اسمچ زد در حقیقت یک نمونه ساخته شده زودتر از موعد همین کنسول نینتندو سوئیچ است. شرکت اسمچ سال 2015 کنسول اسمچ زد را معرفی کرد و به نظر می‌رسد که حالا موضوع این دستگاه بازی جدی شده است.

به نظر می‌رسد که تاخت و تاز سخت‌افزاری کنسول بازی اسمچ زد بر اساس سیستم روی یک تراشه (AMD RX-421BD system-on-a-chip) باشد به همراه یگ گرافیک تعبیه شده رادئون R7 GPU که شرکت اسمچ ادعا می‌کند برای اجرای بازی‌هایی مثل اسکای ریم و اورواچ (با رزلوشن 720p و نرخ فریم ریت 25 الی 30 فریم در ثانیه ) کاملا کافی است. قیمت پایه این کنسول 238 دلار تعیین شده که این مدل پایه از 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره داده داخلی دیسک سخت (هارد درایو) برخوردار است. در حالی‌که مدل گرانقیمت آن یعنی اسمچ زد پرو (Smach Z Pro) با قیمت 548 دلار دارای 8 گیگابایت رم و فضای دیسک سخت 128 گیگابایت است که از دوربین روبه صورت و اتصال‌پذیری (کانکتیویتی) 4G بهره می‌برد. هر 2 مدل از صفحه نمایشی تعبیه شده با رزولوشن 720p و دسته کنترل بازی تاچ‌پد لمسی که از دسته‌های بازی دستگاه استیم والو الهام گرفته است، سود می‌برند.

کنسول بازی اسمچ زد اولین محصول سخت‌افزاری شرکت اسمچ است که شرکت تولید کننده در مورد آن قول‌ها و وعد‌های زیادی داده است. این شرکت اکنون در حال تکمیل کردن طرح نگارش نهایی سخت افزار این کنسول بازی دستی است. به نظر می‌رسد که تاریخ عرضه به بازار این دستگاه بر خلاف اعلام قبلی شرکت اسمچ با تاخیر روبرو شده و احتمالا باید در حدود ماه آوریل 2017 راهی بازار شود. پیشتر نیز شرکت‌هایی بوده‌اند که قول تولید یک کنسول بازی رایانه‌ای بصورت یک رایانه کامل قابل حمل را داده‌اند اما در عمل با شکست مواجه شده‌اند. اما اگر شما به این ایده علاقمند شده‌اید، می‌توانید تا زمان در دسترس گرفتن کنسول اسمچ زد منتظر بمانید.

مترجم: جواد ودودزاده جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها