اظهارات وزیر ارشاد درباره ممیزی و قاچاق

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پنجشنبه به راسته کتابفروشان خیابان انقلاب رفت و در طرح کتابگردی شرکت کرد و در حاشیه این موضوع درباره ممیزی و قاچاق کتاب و دیگر محصولات فرهنگی اظهارنظر کرد.
کد خبر: ۹۶۹۹۲۷

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سیدرضا صالحی‌امیری در حاشیه این دیدار درباره ممیزی کتاب گفت:‌ در حوزه ممیزی کتاب آن‌ چیزی که در سه سال گذشته در وزارت ارشاد حاکم و محور بوده، قانون است و سیاست قطعی دولت و مبنای عمل در حوزه ممیزی اعم از کتاب، نشر، فیلم و تئاتر و همه حوزه‌های فرهنگی قانون است.

وی اظهار کرد: تاکید می‌کنم اصل ممیزی باید مبتنی بر قانون باشد و ما این مسیر را با جدیت دنبال می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که مساله قاچاق را باید به همان میزانی که هست طرح مساله کنیم، افزود: از نظر من فربه کردن این مساله بیش از آن چیزی که واقعیت خارجی دارد لطمه به اصحاب نشر و کتاب است و ما برای رفع مشکل قاچاق کتاب با همکاری قوه قضاییه و نیروی انتظامی بسرعت وارد عمل می‌شویم.

او تصریح کرد: برای رفع مشکلات حوزه نشر اولین اقدام در هفته آینده تشکیل جلسه‌ای با ناشران برتر، روسای اصناف و حوزه‌های نشر است و همه توانم را برای حل مشکل ناشران، کتابفروشان و همه کسانی که در این زنجیره حضور دارند به کار می‌گیرم، اما باید همه نهادهای فرهنگی با تمام توان برای حل مشکل کتابخوانی پای کار بیایند.

صالحی امیری با بیان این‌که متاسفانه سرانه کتابخوانی کشور ما پایین است و ما برای رسیدن به توسعه الزاما باید کتابخوانی را در سبد مصرفی جامعه قرار دهیم، اضافه کرد: برای این‌که کتابخوانی در سبد مصرف فرهنگی جامعه تعریف شود باید کار را از مهدکودک، مدرسه، دانشگاه و صدا و سیما شروع کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره قیمت کتاب‌های الکترونیک نیز گفت:‌ ما برای معرفی کتاب و اطلاع‌رسانی در این زمینه نیازمند ابزارهای جدید هستیم و یکی از ابزارهای موجود در دنیا کتابخانه‌های موبایلی و دسترسی الکترونیک به کتاب‌هاست و در این زمینه نیاز به مطالعات جامع داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها