معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با تکذیب خبر تولید واکسن سرطان گفت: این موضوع قویا از سوی وزارت بهداشت تکذیب می‌شود، زیرا این فقط یک کار تحقیقاتی محدود در مرحله حیوانی بوده است. به گزارش مهر، دکتر رضا ملک‌زاده صبح امروز در نشستی خبری درباره خبری مبنی بر تولید واکسن سرطان گفت: به هیچ عنوان واکسنی برای سرطان وجود ندارد و این موضوع را که خبر آن از رسانه‌های متعدد منتشر شده است، تکذیب می‌کنیم.
کد خبر: ۹۶۸۹۳۵

وی یادآور شد: یک کار تحقیقاتی که تنها در مرحله حیوانی نشان داده، می‌توان واکسنی برای تاثیر در سرطان تولید کرد، منتشر شده که گروهی در یک مرکز آن را به عنوان واکسن سرطان مطرح کردند. ملک‌زاده افزود: برای این که یک واکسن تولید شود، بین 10 تا 15 سال کار تحقیقاتی نیاز است و ما ادعای این گروه و آن مرکز را تایید نمی‌کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تاکید کرد: هیچ گونه واکسن سرطانی کشف نشده و ما در نامه ای اعلام کردیم، این موضوع مورد تائید ما نیست و این خبر تنها یک کار تحقیقاتی در مرحله حیوانی بوده است. وی تاکید کرد: هر واکسنی که می خواهد تولید شود، بین 10 تا 15 سال پس از کار تحقیقاتی در مرحله حیوانی و همچنین نهایی شدن کار تحقیقاتی روی انسان و دریافت تائیدیه لازم از سوی وزارت بهداشت می‌تواند با عنوان واکسن مطرح شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها