در سفری که به بیرجند داشتم طبق برنامه ثابت سفرهای استانی، با خانواده شهدا دیدار کردم. این بار، مهمان شهید محمدحسن جاویدی پور شدم که چند سال قبل در مبارزه با اشرار و قاچاقچیان به شهادت رسید.
کد خبر: ۹۶۸۸۰۱
جهاد از مرز تا مرز

پدر و مادر شهید از اخلاق، تواضع، ادب، نوعدوستی و دینداری شهید گفتند. همسر شهید می‌گفت: دخترم نازنین زهرا که هفت سال دارد ساعت 2 بعد از ظهر متولد شد و محمد حسن ساعت 3 بعد از ظهر همان روز به شهادت رسید. فرمانده سپاه انصارالرضا(ع)، سرهنگ قاسمی که در تواضع و فروتنی مثال زدنی است، می‌گفت: محمدحسن، پاسداری با اخلاق و شجاع بود. از این شهید عزیز سه فرزند به یادگار مانده است: امیرحسین 14 ساله، فاطمه زهرا 12 ساله و نازنین زهرا هفت ساله.

همزمان در سفر بیرجند خبر شهادت محسن خزایی، خبرنگار مهاجر و مدافع حرم در حلب سوریه را دریافت کردم. او که مدتی هم در صدا و سیمای سیستان و بلوچستان (نقطه مرزی) مشغول خدمت بود برای ایفای رسالت زینبی خود عازم سوریه شد و در حین مأموریت بر اثر اصابت ترکش ناشی از انفجار خمپاره به ناحیه سر به شهادت رسید و به خیل عاشقان سیدالشهدا(ع) پیوست. از این شهید عزیز نیز سه فرزند به نام‌های محمدهادی، محمدمهدی و زینب به یادگار مانده است.

با خود گفتم جهاد و شهادت براستی مرز ندارد. از مرز بیرجند و زاهدان گرفته تا حلب. این شهیدان معنای واقعی عمل به وظیفه را برای همه ما معنا کردند. خداوند ما را در پیمودن راه و آرمان آنان ثابت قدم بدارد.

دکتر علی دارابی - معاون استان‌های سازمان صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها