در برخی از مواقع شکست برخی مدل‌های تلفن همراه در بازار به‌خاطر ساخت بد این گوشی‌ها ازپایه بوده و در برخی مواقع دیگر آنها به خاطر رقابت بسیار شدیدی که در بازار از سوی گوشی‌های مشابه دیگر روبرو بوده‌اند، دچار شکست شده‌اند.
کد خبر: ۹۶۸۳۵۹
بزرگترین گاف‌های اندرویدی شرکت‌های تولید کننده موبایل

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از فوربز،‌ مدتی است که سیستم عامل اندروید (Android) به محبوب‌ترین سیستم عامل جهان تبدیل شده است. اما تولید همه تلفن‌های همراه هوشمندی (اسمارت‌فون) که بر بستر نرم‌افزاری این سیستم عامل موبایل موفق گوگل می‌تازند، همیشه موفقیت آمیز نبود است. به‌طوری که یک سری از این گوشی‌ها برای شرکت‌های تولید‌کننده‌شان مصیبت به بار آورده‌اند. حالا شکست این تلفن‌های همراه به هر علتی که بوده، 3 مورد از آنها به‌عنوان بزرگترین گاف‌های تاریخ موبایل‌های اندرویدی معرف شده‌اند که آنها را در زیر برای شما شرح می‌دهیم.

HTC First

این تلفن همراه هوشمند فیس بوکی مخصوص شبکه‌های اجتماعی مدت‌ها طول کشید که ساخته شود، اما وقتی به دست کاربران رسید، آن طور که همه انتظارش را داشتند از کار در نیامد. این گوشی فقط یک موبایل اچ تی سی میان رده استاندارد سال 2013 بود که نرم‌افزار آن به ‌طور مرموزی با فیس بوک کاملا ناسازگاری داشت. کل رابط کاربری (UI) آن بر اساس ورودی و فعالیت‌های کاربر فیس بوک طراحی شده بود. صفحه اصلی آن مانند هر گوشی اندرویدی دیگر بود، اما اپلیکیشن فیس‌بوک آن پایداری نداشت و مرتبا دچار مشکل می شد.(Crash)

به‌طور کلی گوشی اچ تی سی فرست، اشتباهی محض از سوی اپراتور AT&Tآمریکایی بود. این موبایل یک صفحه نمایش کاملا معمولی داشت، گوشی بسیار تنبل بود و دوربینش هم کیفیت نداشت. تازه همه این ایرادات در برابر مشکلات فرستادن پیام و به اشتراک گذاشتن هیچ نبود. به هر حال این گوشی خیلی زود شکست خورد و حذف شد و از آن زمان تاکنون فیس‌بوک دیگر حتی هوس آن را هم نکرده است که یک گوشی فیس‌بوکی دیگر داشته باشد.

LG G5

شرکت ال جی طی سال‌های اخیر چند‌ین محصول ناموفق تولید کرده است. اما تلفن همراه هوشمند LG G5 که در سال 2016 به‌بازار آمد یک ریسک بزرگ برای شرکت ال جی بود. قسمت پایین قاب گوشی در می‌آمد و شما می‌توانستید مانند گوشی‌های قسمت قسمت مودولار (modular) لوازم جانبی از قبیل یک دستگیره دوربین، یک قسمت صوتی استریوی‌های فای (HiFi) را به گوشی اضافه کنید. فعلا ال جی فقط این 2 نوع نمونه از لوازم جانبی مودولار را برای گوشی جی 5 ساخته ست که فقط قیمت‌ قسمت‌های فای آن به تنهایی 200 دلار است. خود گوشی هم که چندان ارزان نیست و قیمت 700 دلاری آن حتی از گلکسی اس 7 سامسونگ نیز گرانتر است. کلا ایده ال جی در مورد این گوشی یک اشتباه بود. به علت گرانی و موجود نبودن لوازم جانبی مودولار، فروش این گوشی موفقیت آمیز نبود. پس از آن این شرکت حتی زحمت هزینه کردن برای تبلیغات روی نسل‌های بعدی این گوشی را هم به خود نمی‌دهد. ال جی در سال 2016 به خاطر این قضیه 400 میلیون دلار ضرر متحمل شد و بسیاری از دست‌اندرکاران و طرح دهندگان گوشی جی 5 را اخراج کرد.

BlackBerry PRIV

در عصر اسمارت‌فون‌های مدرن، تلاطم‌ها علیه گوشی بلک‌بری پرایو (BlackBerry PRIV) خیلی زود آغاز شد. سیستم عامل کهنسال این گوشی به هیچ وجه با سیستم‌ عامل‌های iOS یا اندروید قابل مقایسه نبود. خود شرکت هم خیلی دیر متوجه این موضوع شد. پیش از معرفی بلک‌بری پرایو، شایعات در‌باره به بازار آمدن گوشی اندرویدی بلک‌بری سال‌ها بود که سر زبان‌ها می‌گشت. با همه انتظاراتی که در ذهن کاربران ایجاد شده بود، بلک‌بری این گوشی را فقط با یک نگارش ساده اولیه از سیستم عامل اندروید راهی بازار کرد. امتیازی که این گوشی داشت یک صفحه کلید کشویی بود که از پایین آن بیرون می‌آمد. تنها امید شرکت بلک‌بری در مرد پرایو این بود که امنیت فوق‌العاده این گوشی بتواند کاربران را قانع کند که 700 دلار بالای آن پول بدهند. با اینکه هنوز کاربران گوشی‌های دارای صفحه‌کلید را دوست دارند، اما همه اینها نتوانست کاری برای این گوشی بکند و خیلی زود در بازار سقوط کرد. حالا هم که اوضاع بد‌تر شده و بلک‌بری اصلا سخت‌افزارهای خودش را نمی‌سازد. این شرکت فقط محصولات شرکت الکاتل (Alcatel) را گرفته و لوگوی برند خودش را به‌عنوان BlackBerry DTEK بر روی آنها زده و به نام خودش در بازار می‌فروشد.

مترجم: جواد ودودزاده جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها