رییس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت در گفتگو با جام جم آنلاین؛

اجازه اعلام تعداد زنان خیابانی مبتلا به ایدز را نداریم/هشدار به مسافران تایلند

رئیس مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت خبر داد؛

شناسایی تمام مبتلایان به ایدز ایران طی 4 سال

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اهداف جهانی ایدز مربوط به سال 2020 است و طی این برنامه باید 90 درصد کسانی که به ویروس آچ.ای. وی مبتلا هستند در طی 4 سال مورد شناسایی و تحت درمان دائم قرار گیرند.
کد خبر: ۹۶۷۴۹۶
شناسایی تمام مبتلایان به ایدز ایران طی 4 سال

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا ، محمدمهدی گویا اظهار کرد: افرادی که درمان را نیمه کاره رها کنند از شاخص های سال 2020 خارج می‌شوند و فقط درمان های موفق که توانسته باشد انتقال ایدز را به صفر برساند محاسبه می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: وقتی برنامه استراتژیک کشور در جلسه شورای عالی سلامت در حضور 6 وزیر مطرح شد و اهداف 90-90-90 مورد تایید ریاست جمهوری قرار گرفت شخص رئیس جمهور بر اجرای طرح تاکید کرده و خواستار گزارش سه ماهه اجرای طرح شد و از همه وزارتخانه های دخیل خواست در فراهم کردن مقدمات اجرای طرح نهایت همکاری را داشته باشند.

وی ادامه داد: در سال گذشته در اجرای طرح 90-90-90 بیش از1700 نفر از بیماران مبتلا به ویروس اچ.ای.وی شناسایی شده و به نظر می رسد از نظر کارشناسان شناسایی 90 درصد مبتلایان تا 4 سال دیگر دست یافتنی است.

گویا با بیان اینکه مبارزه با بیماری ایدز وظیفه ملی است، اظهار کرد: راه انتقال ایدز در کشورهای مختلف اغلب متفاوت است، در کشور آفریقا ایدز در زنان شیوع دارد. بنابر این برای مبارزه با این ویروس مخاطب، مردم عادی هستند از این رو افراد به توصیه پزشکان گوش داده و برای درمان اقدام می کنند.

وی با بیان اینکه در جمعیت پرخطر افرادی که با تزریق به ایدز مبتلا می‌شوند وظیفه کارشناسان بهداشتی برای متقاعد کردن آنها بسیار سخت است، افزود: همان گونه که درمان اعتیاد در زندان با متادون مفید بوده، احساس می شود بهترین راه برای کنترل ایدز در جمعیت معتادان کنترل آن در زندان است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: بسیاری از کشورهای دنیا توانستند با ارائه آموزش‌های جنسی لازم و مفید نوجوانان و جوانان را از ابتلا به بیماری ایدز دور نگه دارند، در ایران و برخی از کشورها والدین و آموزش و پرورش نقش مهمی در آگاهی بخشی جوانان دارند و باید هشدارهای جنسی را به هر طریقی که موثر باشد به آنها انتقال دهند.

وی افزود: شناسایی، درمان و حمایت اقتصادی و ایجاد اشتغال برای زنان دارای آسیب های اجتماعی از جمله راهکارهای مبارزه با گسترش ویروس ایدز است.

گویا در پاسخ به اعطای کارت سلامت به زنان دارای آسیب های اجتماعی، گفت: در زمینه رعایت مسائل بهداشتی به افراد مراجعه کننده کمک می کنیم و در این باره گروه خاصی مورد نظر ما نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها