اگر شما هم نقشه خرید یخچال در سر دارید، اما هنوز نمی‌دانید کدام مدل را با کدام طرح انتخاب کنید، به شما می‌گوییم در بازار یخچال و ‌فریزر چه می‌گذرد.
کد خبر: ۹۶۷۰۶۸
فوت و فن خرید یخچال

به گزارش جام جم، با توجه به نیاز خریداران و فروش بازار متوجه می‌شوید که به‌ندرت می‌شود خانواده‌ای از یخچال فریزرهای جدا استفاده کنند.

با وارد شدن سایدبای‌سایدها به بازار، انگار دیگر فروش در دستان آنهاست. مزیت‌هایی که این اجناس نسبت به یخچال فریزرهای جدا دارند، زیاد است و از مهم‌ترین آنها جمع و جور بودن است.

اندازه و ظاهر

قبل از این‌که به طور جدی اقدام به خرید یخچال و فریزر کنید، فضایی که برای این وسیله بزرگ دارید را اندازه بگیرید. فضایی که شما در اختیار دارید، ظرفیت داخلی یخچالی که شما می‌توانید داشته باشید را تحمیل می‌کند.

بهترین انتخاب در اندازه یخچال فریزر، آن است که بتوانید از تمام حجم آن استفاده کنید در غیر این صورت انرژی گرانقیمت را به هدر داده‌اید سپس، ظاهر و ترکیب دلخواهتان را انتخاب کنید ـ ساید بای ساید، فریزر بالا، فریز پایین و توکار. فراموش نکنید که مطمئن شوید با باز شدن در یخچال به کابینت یا در برخورد نکند.

اگر نوع فریزر پایین را انتخاب کردید تصمیم بگیرید که نوع باز شدن درب آن به چه صورتی باشد: با در‌هایی که باز شدنشان مثل در باشد و با بیرون کشیدن باز شود یا از نوع دراور یا کشویی باشد. در نهایت، تصمیم گیری در مورد رنگ یخچال و فریزر است که مکمل رنگ آشپزخانه شما باشد. اغلب انتخاب رنگ‌های خنثی عاقلانه‌تر است که با اغلب رنگ‌ها همخوانی دارد. با این‌که استیل مورد پسندتر و مقاوم‌تر است، اما احتیاج به مراقبت و نگهداری زیادی دارد تا ظاهر عالی‌اش را حفظ کند.

کندانسور یا موتور؛ گام اول

یکی از قطعات اصلی یخچال کندانسور یا همان موتور است؛ قطعه‌ای که بیشترین اهمیت را در این وسیله دارد، بنابراین باید نسبت به کیفیت آن بسیار دقت کنید چون در صورت انتخاب اشتباه دچار دردسری بزرگ خواهید شد. بهترین کندانسورها، نوع خطی آنها هستند چون علاوه بر کارایی بالا، دارای کمترین میزان صدا هنگام کارکردن هستند. همچنین از خرید یخچال‌های دارای موتورهای چینی جدا خودداری کنید.

راه منطقی برای دستیابی به این هدف هم علاوه بر خرید برندهای معتبر از نمایندگی‌های مجاز، گواهی کردن نوع موتور یخچال و کشور سازنده آن در فاکتور خرید شماست.

خارجی یا داخلی

با توجه به حضور گسترده برندهای خارجی در بازار یخچال فریزر ایران، این پرسش پیش می‌آید که داخلی بخریم یا خارجی؟ در بازار ایران برندهای داخلی هم که چیزی از همنوعان خارجی خود کم ندارند دیده می‌شوند. هرچند ممکن است امکانات جانبی و غیرضروری آنها از انواع خارجی‌اش کمتر باشد، اما در بحث کیفیت قطعات اصلی چیزی از خارجی‌ها کم نداشته و حتی بهتر هم هستند.

برچسب انرژی از ملزومات است

از زمانی که صحبت هدفمندی یارانه‌ها و بالا رفتن قیمت حامل‌های انرژی به میان آمد، پای برچسب انرژی هم به زندگی الکترونیک ما باز شد؛ برچسبی که با نگاه کردن به حروف و نمودارهای مشخص شده روی آن درمی یابیم وسیله‌ای که قصد خرید آن را داریم چقدر انرژی مصرف می‌کند و هرماه برای انرژی مصرف شده آنها چه میزان پول باید بپردازید. این برچسب اکنون از یک موضوع فانتزی، به یک فاکتور مورد توجه وجدی در خرید تبدیل شده است.

براین اساس، یخچال‌هایی که فریزر آنها در قسمت پایینی‌شان قرار دارد بهترین بازده انرژی را دارند. دومین جایگاه مربوط به آن دسته از یخچال فریزرهایی است که فریزر آنها درقسمت بالا قرار گرفته است. در آخر هم محبوب ترین‌ها یعنی یخچال‌های سایدبای ساید قرار می‌گیرند.

هرچند روی برچسب برخی از ساید بای‌سایدها نماد ++ A دیده می‌شود، اما بدانید مصرف انرژی آنها بهینه نخواهد بود. پس با توجه به افزایش نرخ حامل‌های انرژی و با آغاز مراحل بعدی احتمالی هدفمندی یارانه‌ها به این نکته توجه ویژه داشته باشید محصولی را انتخاب کنید که برچسب انرژی آن کمترین میزان مصرف را نشان دهد.

ضمیمه چمدان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
احمد
-
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
۰
۰
سلام موتوریخچال كمپرسور است نه كندانسور ممنون

نیازمندی ها