فرزندان دو قربانی جنایت، با حضور در دادگاه کیفری استان تهران خواستار پرداخت دیه پدر و مادر خود از بیت‌المال شدند.
کد خبر: ۹۶۶۸۵۹

به گزارش جام‌جم، این زن و مرد در جنایت‌های جداگانه و با انگیزه‌ای متفاوت به قتل رسیدند. در نخستین پرونده که در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی شد، زنی پس از جدایی از همسرش توسط او کشته شد.

در این جنایت، مردی چند روز بعد از طلاق سراغ همسرش رفت و با چوب ضربه‌ای به سر او وارد کرد. زن میانسال بر اثر این ضربه به کما رفت. دو روز بعد از این حادثه، ضارب در خانه‌اش خود را حلق آویز کرد و به زندگی‌اش پایان داد. زن میانسال هم 15 روز بعد بر اثر شدت جراحات جان باخت.

با گذشت یک سال از این جنایت، فرزندان این زوج با مراجعه به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران خواستار دریافت دیه از بیت‌المال شدند. آنها اعلام کردند، پدرشان هیچ دارایی‌ای برای آنها نگذاشته و حقوق بازنشستگی او به همسر دیگرش می‌رسد به همین دلیل خواستار دریافت دیه مادرشان از بیت‌المال شدند.قضات دادگاه پس از طرح این درخواست دستور بررسی وضعیت مالی مرد همسرکش را صادر کردند.در دومین پرونده، راننده کامیونی توسط مرد موتورسواری به قتل رسید که پس از گذشت پنج سال قاتل شناسایی نشد. این راننده 26آذر سال 90 از مسیر اصلی در جاده مخصوص کرج خارج شد و به کانال آبی سقوط کرد. او بر اثر این حادثه به کما رفت و پنج روز بعد جان خود را از دست داد. بررسی‌ها نشان می‌داد، اصابت جسم سخت به سر راننده باعث ضربه مغزی و مرگ او شده است.تحقیقات محلی سرانجام معمای این پرونده را فاش کرد. مردی که شاهد ماجرا بود، به ماموران گفت: کامیون وقتی به جاده مخصوص پیچید، مرد موتورسواری از ترس تصادف روی زمین افتاد. او سپس راننده را تعقیب کرد و با سنگ ضربه‌ای به سر او زد.با گذشت پنج سال از این ماجرا، مرد موتورسوار شناسایی نشد و خانواده مقتول دیروز با حضور در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران درخواست کردند دیه پدرشان از بیت‌المال پرداخت شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها