در کرمانشاه‌ اجرا می‌شود؛

ابطال سهمیه آب گلخانه های غیرفعال

مدیرکل امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: گلخانه‌هایی که به هر دلیلی فعالیت نمی‌کنند، مجوز تخصیص آب آنها ابطال خواهد شد.
کد خبر: ۹۶۴۳۳۳
ابطال سهمیه آب گلخانه های غیرفعال

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از باشگاه خبرنگاران، محسن دارابی افزود: ظرف یک ماه باید کلیه پروژه‌های گلخانه‌ای که بنا به هر دلیلی متوقف هستند تعیین تکلیف شوند و مجوز تخصیص آب آنها ابطال شود. این کار ظرفیت استفاده از منابع آبی را برای گلخانه‌های جدید باز خواهد کرد.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز توسعه کشت گلخانه‌ای را یکی از اولویت‌های دولت و تاکید استاندار کرمانشاه دانست.

وی از تسهیلات 950 میلیارد تومانی که در کشور برای توسعه بخش کشاورزی خصوصا در بخش گلخانه‌ها در نظر گرفته شده یاد کرد و گفت: نرخ سود این تسهیلات 12.5 درصد است و فرصت خوبی را برای استفاده در اختیار استان قرار می‌دهد که مهلت جذب آن نیز تا 20 اسفند است.

به گفته این مسئول، اگرچه امسال 200 هکتار توسعه گلخانه برای استان کرمانشاه دیده شده بود، اما سهمیه‌ای که در اقتصاد مقاومتی برای امسال استان در نظر گرفته شده 50 هکتار است.

شهبازی خاطرنشان کرد: البته این سهمیه 50 هکتاری رقابتی است و به میزان تلاشی که در استان انجام می‌شود بستگی دارد و اگر تلاش نکنیم حتی دو هکتار هم سهم نخواهیم برد.

وی با بیان اینکه در سال 93 حدود 46 منطقه به منظور احداث گلخانه‌ها در استان شناسایی شده، یادآوری کرد: بعد از پیگیری‌هایی که انجام دادیم مجوز برای تخصیص آب 20 مورد از این مناطق صادر شد، اما در نهایت هیچکدام از این مجوزها منجر به تامین آب و آغاز عملیات اجرایی نشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از شرکت آب منطقه‌ای تقاضا کرد، تخصیص آب حداقل برای این 20 مورد که بررسی‌های لازم در خصوص آنها صورت گرفته، انجام شود.

شهبازی سپس اشاره‌ای به طرح پروش ماهی در قفس هم اشاره کرد و یادآور شد: زمان بازدهی این طرح سه تا پنج ساله است که باید زمان بیشتری برای آن در نظر گرفته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها