در آخرین روز مسابقات وزنه برداری معلولان قهرمانی جهان که در کره جنوبی جریان داشت، تیم ایران با کسب یک مدال طلای دیگر از سوی کاظم رجبی بر سکوی نخست ایستاد.
کد خبر: ۹۶۲۱۹

به گزارش خبرگزاری فارس، در چارچوب چهارمین دوره رقابت های جهانی کره جنوبی تیم ایران در دو بخش جوانان و بزرگسالان توانست با احراز 14 مدال بر سکوی قهرمانی تکیه زد.
در روز آخر این مبارزات کاظم رجبی در دسته 100+ کیلوگرم دوبار رکورد شکنی کرد. وی در انتخاب اول خود وزنه 245 کیلوگرمی را بالای سر برد تا مدال طلایش قطعی شود.
رجبی در حرکت دوم بر وزنه 251 کیلوگرمی غلبه کرد و 0.5 کیلوگرم رکورد جهان را ارتقاء بخشید او در حرکت سوم نیز وزنه 255 کیلوگرمی را بلند کرد و این بار توانست 4.5 کیلوگرم رکورد جهان را بهبود بخشد.
در این دسته وزنه برداران استرالیا با رکورد 277.5 کیلوگرم و تایوان به مقام های دوم و سوم رسیدند. در پایان تیم بزرگسالان با 64 امتیاز و جوانان ایران با 68 امتیاز مقام قهرمانی را از آن خود کرد و چین و مصر دوم و سوم شدند. در بخش بزرگسالان: مرتضی دشتی در وزن 48 کیلوگرم به مدال طلا، غلامحسین چلتوک کار در دسته 52 کیلوگرم به مدال برنز، حمزه محمدی در دسته 60 کیلوگرم به مدال طلا، سعید مختاریان در دسته 67.5 کیلوگرم به مدال برنز، سعید بافنده در وزن 90 کیلوگرم به مدال طلا، امراله دهقان در دسته 100 کیلوگرم به مدال طلا و کاظم رجبی در دسته 100+ کیلوگرم به مدال طلا رسیدند.
در بخش جوانان: سلمان گروسی در وزن 56 کیلوگرم به مدال نقره، مجید فرزین در وزن 60 کیلوگرم به مدال طلا، ابراهیم صادقی در وزن 75 کیلوگرم به مدال طلا ، سعید رسولی در وزن 75 کیلوگرم به مدال برنز، هادی پاکدامن در وزن 85.5 به مدال طلا، حسن یعقوبی در وزن 90 کیلوگرم به مدلا طلا و احسان طهماسبی در وزن 100 کیلوگرم به مدال نقره دست یافتند.
تیم ایران ساعت 8:30 دقیقه روز آینده وارد تهران خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها