لایحه برنامه ششم قابلیت اجرا ندارد

دکتر احمد توکلی، اقتصاددان و نماینده سابق مجلس معتقد است، لایحه برنامه ششم توسعه قابلیت اجرایی شدن ندارد.
کد خبر: ۹۶۰۳۳۶

به گزارش مهر، توکلی در نشستی خبری با عنوان نقد برنامه ششم توسعه، با بیان این‌که برنامه‌نویسی و برنامه‌ریزی اقداماتی است که همه کشورهای جهان سوم انجام می‌دهند تا در یک بازه زمانی مشخص به اهدافشان برسند، اظهار کرد: ما این مساله و برنامه‌ریزی را در کشور خود داریم، اما متاسفانه بسیاری از برنامه‌های توسعه‌ای نوشته شده، چاره مشکلات نبوده است.

وی با اشاره به برخی مشکلات در برنامه ششم توسعه افزود: در این برنامه یک تغییر به وجود آمده و آن هم تفسیر رئیس‌جمهور از ماده 126 است که می‌گوید برنامه و بودجه استخدامی کشور در اختیار رئیس‌جمهور قرار دارد یا این‌که می‌تواند این کار را به نماینده خود واگذار کند.

توکلی ادامه داد: متاسفانه در برنامه‌های توسعه‌ای کشور این ایراد وجود دارد که رئیس‌جمهور می‌گوید من یا نماینده‌ام، می‌توانیم برنامه را بنویسیم و تکلیفش را مشخص کنیم. این مساله به هیچ وجه منطقی نیست که برنامه توسط یک نفر نوشته شود.

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: این برنامه‌ای که رئیس‌جمهور به مجلس ارائه کرده، تنها احکام مورد نیاز برنامه ششم است، در واقع دولت می‌خواهد مجلس فقط احکام برنامه را به تصویب برساند، این اقدام کاملا با قانون اساسی مغایر است و مجلس را از مسیر اصلی خود منحرف می‌کند.وی تاکید کرد: امروز دولت و رئیس‌جمهور قصد دارند برنامه ششم را به جای این‌که مجلس مورد تصویب قرار دهد، خودشان تصویب کنند که این کار، اشتباه است. توکلی با بیان این‌که برنامه ششم توسعه قابلیت اجرایی شدن ندارد، گفت: امروز تمایل دولت آقای روحانی به عدم شفافیت بسیار است. این مساله در وزارت صنعت و معدن از همه بیشتر جلوه می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها