سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری دیروز خود درباره آخرین وضعیت پرونده‌های مهم قضایی اطلا‌ع‌رسانی‌ کرد. صدور حکم مرتضوی در آینده نزدیک، عدم‌ارائه اطلاعات فیش‌های نجومی از سوی دولت، ممنوع‌الخروجی 16 نفر در پرونده بانک ملت، تکذیب بازداشت یکی از قضات برجسته، مفتوح بودن پرونده هودفر، صدور قرار منع تعقیب برای یک قاری برجسته قرآن از حیث اعمال خلاف عفت و تائید 64 سال حبس در پرونده روزچنگ‌ها از جمله مواردی بود که از سوی غلامحسین محسنی‌اژه‌ای مورد اشاره قرار گرفت.
کد خبر: ۹۵۹۹۱۴

به گزارش فارس، محسنی‌اژه‌ای با اشاره به مطلبی که این روزها در سایت‌ها و رسانه‌های ضدانقلاب در مورد سعید طوسی، قاری برجسته قرآن منتشر شده است، گفت: بدون شک آنچه این روزها رد و بدل می‌شود از سوی دشمن و برای کسب منافع آنهاست.

وی افزود: ما در سال به میلیون‌ها پرونده رسیدگی می‌کنیم که در برخی از پرونده‌ها ادعای شاکی مربوط به مسائل سوءاخلاقی است، اما چندبار دیدید که صدای آمریکا چنین پرونده‌هایی را پیگیری کند؟ بنابراین، این‌که در یک مورد خاص این همه موضوع را دنبال می‌کنند، معلوم است که درپی اهداف خاص خود هستند.

اژه‌ای ادامه داد: در این پرونده که ابتدا یک شاکی داشت و بعدا سه یا چهار نفر شدند در مساله خلاف عفت عمومی قرار منع تعقیب صادر شده و این قرار قطعی است. ادعای دیگری مبنی بر تشویق به فساد مطرح شده که در مورد این مساله هم قرار منع تعقیب صادر، اما اعتراض شد و به دادگاه رفت و دادگاه براساس برخی قرائن و شواهد گفته که باید رسیدگی ادامه پیدا کند به همین دلیل قرار منع تعقیب را نقض کرده است.

محسنی‌اژه‌ای درخصوص رسیدگی به پرونده فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان هم گفت: تاکنون هشت نفر در حین رسیدگی به این پرونده بازداشت شده‌اند. این تعداد افراد بازداشت شده به پرونده بانک سرمایه نیز مربوط است.

جزئیات حکم پرونده فساد ارزی

وی درباره پرونده موسوم به فساد ارزی نیز اظهار کرد: در این پرونده، یدالله روزچنگ به جرم اخلال در نظام اقتصادی کشور به 20سال حبس و پرداخت 181 میلیارد تومان، لقمان روزچنگ به همین اتهام به 20 سال حبس و 200 میلیون تومان، محمدرضا رشیدی معروف به «راشد» جمعاً 12 سال حبس و هشت میلیارد و 792میلیون محکوم و احکامش تائید شد. حکم کاظم باغ‌شیری، معروف به باقری 12 سال حبس اجرا می‌شود و حکم سامان حسن سلطانی نقض شد و باید درخصوص مواردی که قرار است محاکمه شود، بررسی مجدد صورت گیرد.

محسنی‌اژه‌ای درخصوص موضوع واگذاری املاک شهرداری تهران و بازداشت مدیرمسئول سایت معماری‌نیوز، توضیح داد: در این موضوع بازرسی کل‌کشور در حال بررسی پرونده بود و زمانی که در مرحله تحقیقات مقدماتی، پرونده کاملاً محرمانه است، نباید افشا شود.

سخنگوی قوه قضاییه در مورد نامه برخی نمایندگان مجلس خطاب به رئیس قوه قضاییه مبنی بر اجرای ماده 477 برای نرگس محمدی، عنوان کرد: هرکسی نمی‌تواند ماده 477 را تقاضا کند. وی ادامه داد: وقتی ببینید یقین خواهید کرد که نمایندگان مجلس نمی‌توانند چنین تقاضایی را مطرح کنند، ضمن این‌که ماده 477 برای زمانی است که برای رئیس قوه قضاییه خلاف بیّن شرع احراز شود.

صدور حکم مرتضوی؛ بزودی

وی درباره پرونده مرتضوی گفت: دادگاه به اتمام رسیده، لوایح هم رد و بدل شده و حکم بزودی صادر می‌شود. محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به این که آیا درست است که یکی از قضات معروف کشور بازداشت شده است، افزود: کاملا کذب محض است و پرونده به او ارجاع می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها