هفته نهم لیگ برتر فوتبال فردا و پس فردا برگزار می شود.
کد خبر: ۹۵۸۰۷۰
پرسپولیس به دنبال حفظ صدر، استقلال به دنبال صعود دوباره

به گزارش جام جم آنلاین ، هفته نهم می تواند جذاب تر از هفته هشتم باشد، جایی که پرسپولیس صدرنشین مقابل قهرمان فصل قبل یعنی استقلال خوزستان قرار می گیرد و استقلال تهران که به دنبال صعود از پله هفتم است در ورزشگاه آزادی میزبان سایپاست. نگاهی به دیدارهای این هفته می اندازیم:

تراکتورسازی- فولاد خوزستان

تراکتورسازی که هفته پیش مساوی کرد سفت و سخت به دنبال گرفتن صدر از پرسپولیس است. البته شاگردان قلعه نویی برای رسیدن به صدر باید از سد فولاد خوزستان بگذرند که در هفته های اخیر خوب و آماده نشان داده است.

نفت تهران - ذوب آهن اصفهان

ذوب آهن با سرمربی جدیدش مجتبی حسینی انگیزه های زیادی دارد. از سویی دیگر نفت تهران با علی دایی به دنبال جبران شکست سنگین هفته گذشته است. تجربه های علی دایی در این مسابقه موثرتر خواهد بود یا انگیزه های مجتبی حسینی؟

استقلال خوزستان - پرسپولیس

استقلال خوزستان فصل قبل قهرمان شد آن هم در حالی‌ که با پرسپولیس هم‌امتیاز بود و حتماً برانکو ته ذهنش به انتقام فکر می‌کند. او در پی یک نبرد واقعی است و دو هدف را دنبال می‌کند. اول کسب پیروزی و گرفتن انتقام قهرمانی فصل قبل و سپس حفظ صدرجدول. پرسپولیس احتمالاً با همان ترکیب دیدار با نفت تهران، در ورزشگاه غدیر حاضر خواهد شد و حتماً یکی از سوژه‌های این دیدار، بازی کردن یا ادامه نیمکت‌نشینی رامین رضاییان است.

صنعت نفت آبادان - ماشین‌سازی تبریز

دو تیم تازه لیگ برتری شده هنوز آنطور که می خواسته اند نتیجه نگرفته اند.شرایط برای تیم تبریزی حساس تر است. اگر یک باخت دیگر در کارنامه این تیم ثبت شود شاید تغییراتی به وجود بیاید.

رسول خطیبی قول داده تیمش به زودی از بحران خارج کند و باید دید این اتفاق در آبادان رخ خواهد داد یا اینکه این فرصت در اختیار برادران خطیبی (رسول و حسین) قرار داده نمی‌شود.

صبای قم - گسترش فولاد

صبا بعد از انجام یک بازی بد در اهواز و شکست مقابل فولاد خوزستان حالا باید به مصاف تیمی برود که هفته گذشته با شکست دادن پدیده تا حدی اوج گرفت. رویارویی این دو تیم شاید در ظاهر حساسیت زیادی نداشته باشد اما بازنده این دیدار در انتهای جدول خواهد ماند و شرایطش سخت‌تر خواهد شد.

پدیده خراسان - پیکان

شرایط دو تیم با یکدیگر متفاوت است از این جهت که پیکان هفته به هفته آماده تر می شود. در آن سو شاگردان رضا مهاجری این روز‌ها خیلی راحت می‌بازند و فرقی نمی‌کند مشهد باشد یا شهر دیگری!

سپاهان -سیاه‌جامگان مشهد

بازنده‌های هفته گذشته برای از فرار از بحران مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. همین مسئله باعث خواهد شد بازی حساس‌تر شده و مربیان تیم‌ها به فکر نباختن در این بازی باشند. شرایط برای سپاهان به مراتب سخت‌تر است و امتیاز از دست دادن در این بازی فاصله آنها را از جمع مدعیان دور خواهد کرد. سیاه‌جامگان فصل پیش در اصفهان موفق شد همین تیم سپاهان را متوقف کند.

استقلال تهران - سایپا

شاگردان علیرضا منصوریان بعد از عملکرد قابل قبول در دربی تبدیل به تیمی شدند که هواداران این تیم انتظار دارند و به نوعی در مسیر هموار برای رسیدن به بالای جدول قرار گرفته‌اند. دو برد اخیر این تیم مقابل ذوب‌آهن و سیاه‌جامگان باعث شد حالا کارشناسان از تیم منصوریان هم به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی نام ببرند. در آن سو سایپا همچنان در حسرت برد است. شاگردان حسین فرکی تا اینجای لیگ فقط یک برد مقابل سیاه‌جامگان در هفته سوم کسب کرده‌اند و با کسب 5 تساوی در این زمینه رکورددار هستند. بدون تردید تساوی در این دیدار نه به نفع استقلال که می‌خواهد مدعی باشد است و نه سایپا که تا ته جدول فاصله زیادی ندارد.

به گزارش جام جم آنلاین برنامه کامل دیدارهای هفته نهم به شرح زیر است:

پنجشنبه 29 مهر 95
تراکتورسازی تبریز – فولاد خوزستان– ورزشگاه اختصاصی تراکتورسازی - ساعت 15:00
محمدرضا اکبریان – تورج عیوض محمدی – محمدرضا مدیرروستا – پیروز سیف اله پور – ناظر: علی خسروی

نفت تهران – ذوب آهن اصفهان– ورزشگاه تختی تهران ساعت 16:45
اشکان خورشیدی – محمدرضا ابوالفضلی – حسن یوسفی – محمدحسین ترابیان – ناظر: محمد پیروزرام

استقلال خوزستان – پرسپولیس – ورزشگاه غدیر اهواز ساعت 16:45
حسین زرگر – سعید قاسمی – حسن انتظاری – روح اله شریفی – ناظر: محمود رفیعی

جمعه 30 مهر 95
صنعت نفت آبادان – ماشین‌سازی تبریز– ورزشگاه تختی آبادان ساعت 16:45
محمدرضا فغانی – بابک داوری – فرزاد بهرامی – رضا تارخ – ناظر: سعید بطحایی

صبای قم – گسترش فولاد تبریز– ورزشگاه یادگار امام قم ساعت 16:50
رضا کرمانشاهی – محمد عطایی – محمدرضا طالبی – امید سعید فر – ناظر: ابراهیم میرزابیگی

پدیده خراسان – پیکان تهران– ورزشگاه ثامن مشهد ساعت 15:00
محمدحسین زاهدی‌فر – هادی طوسی – امیررضا آشورماهانی – کوپال ناظمی – ناظر: خداداد افشاریان

سپاهان – سیاه‌جامگان مشهد– ورزشگاه فولاد شهر اصفهان ساعت 16:45
سیدمهدی سیدعلی – محمد راهی – محمدجواد مداح – وحید صالحی – ناظر: زاهد بحرینی

استقلال تهران – سایپا تهران– ورزشگاه آزادی تهران ساعت 16:45
موعود بنیادی فر – حسن ظهیری – مهدی عالیقدر – جواد محمدی – ناظر: نادر جعفری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها