رئیس کمیته نانوی سازمان غذا و دارو:

نانوداروی ضدسرطان به بازار می‌آید

رئیس کمیته نانوی سازمان غذا و دارو از ورود نانوداروی ضدسرطان به بازار خبر داد و گفت: برآورد شده است تاکنون 35 محصول در حوزه سلامت و نانو وجود دارد.
کد خبر: ۹۵۶۷۸۲

سیدمهدی رضایت در گفت‌وگو با مهر با بیان این که چند شرکت در حوزه محصولات سلامت در زمینه نانو فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: برخی از این شرکت‌ها محصولات جدیدی برای عرضه به بازار دارند که منتظر اخذ مجوز نهایی از وزارت بهداشت هستند. وی افزود: یکی از شرکت‌ها، نانو دارویی معرفی کرده که در بحث مشکلات کبد چرب موثر است.

وی با بیان این که یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به ساخت داروی سینادوکسوزوم شده است که می‌تواند در از بین بردن تومورهای سرطانی به کار رود، اظهار کرد: طبق آمار تاکنون 15 هزار ویال (شیشه حاوی دارو) در کشور از این نانو دارو فروخته شده و پزشکان نیز راضی هستند. رضایت با اشاره به تولید دومین نانو داروی ضد سرطان گفت: یک شرکت دیگر موفق به ساخت نانو داروی ضدسرطان شده که در مرحله نهایی اخذ مجوز از وزارت بهداشت است.

به گفته رئیس کمیته نانو سازمان غذا و دارو، این دومین داروی ضدسرطان است که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان با فناوری نانو به تولید خواهد رسید. وی با بیان این که ورود به بازار این دارو در مرحله آخر است، گفت: این دارو از خانواده تاکسول‌هاست. این دارو تاکنون وارد کشور می‌شده ولی پیش‌بینی می‌کنیم امسال وارد بازار شود. این دارو تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد و یک داروی چند صد هزار تومانی است که با قیمت چند ده هزار تومانی وارد بازار می‌شود.

وی گفت: همچنین قرار است امسال، اولین داروی پوستی و موضعی سالک که توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان به تولید رسیده وارد بازار شود. این دارو تا سه ماه آینده مجوزهای خود را از وزارت بهداشت اخذ می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها