مدیرکل امور فنی بیمه‌شدگان تامین ‌اجتماعی خبر داد:

پرداخت حق بیمه دوران خدمت سربازی در ١٢ قسط

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح تشریح کرد

طرح‌های جدید برای «سربازی»

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح اعلام کرد که ستادکل از هر طرحی که در راستای محرومیت‌ زدایی از کشور با استفاده از ظرفیت سربازان باشد، استقبال می‌کند.
کد خبر: ۹۵۶۷۵۴
طرح‌های جدید برای «سربازی»

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، سردار موسی کمالی در نشست مشترک با معاونین وزراء و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، گفت: در اجرای اصل 147 قانون اساسی و عمل به فرامین مقام معظم رهبری، دولت هم می‌تواند از سربازان در حوزه‌های آموزش، پژوهش، جهاد کشاورزی، بهداشت و... می‌تواند استفاده کند.

وی با بیان اینکه در راستای محرومیت زدایی از کشور توافقی هم با دولت داشتیم، گفت: سربازی که از ما درخواست می‌شود باید در همین راستا باشد و ما سرباز را برای امور ستادی و اداری و... نمی‌توانیم استفاده کنیم.

کمالی با بیان اینکه طبق قانون، 50 درصد از نیروی انسانی مورد نیاز خود را از طریق سربازان تامین می‌کنیم، ادامه داد: در یکی دو سال اخیر اقدامات خوبی هم انجام گرفته است، دستگاه‌ها باید ببینند که در حوزه آموزش، تحقیقات، پژوهش و... چه استفاده‌ای می‌توان از سربازان کرد، البته بعضا طرح‌ها و صحبت‌ها ایده‌های خوبی است اما بعدا که در چهارچوب نوشته در می‌آید می‌بینیم که نظرات ما را تامین نمی‌کند.

وی با بیان اینکه ما برای واگذاری سرباز نمی‌خواهیم ماموریت یک‌ سازمان و وزارتخانه برایمان تشریح شود، اظهارکرد: اهمیت یک سازمان بر همگان مشخص است اما اینکه سرباز آنجا چکار می‌کند برای ما مهم است و باید اقدامات آن مشخص شود.

کمالی با اشاره به وضعیت آموزشی کشور گفت: خوشبختانه با توجه به شمار دارندگان مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد ما می‌توانیم نیروهای موردنظر را در اختیار دولت قرار دهیم.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر حقوق قانونی سربازان اعم از خوراک، پوشاک و... افزود: توقع ما این است که حقوق سربازان رعایت شود. نکته دوم استفاده از ظرفیت سرباز است و باید از ظرفیت آنها استفاده بهتری کرد.

کمالی با اشاره به موضوع آموزش و بیمه سربازان گفت: بودجه و اعتباراتی که به نیروهای مسلح وارد می‌شود برابر موجودی و نیاز سازمان‌ها است. عزیزانی که دنبال سرباز بوده یا سرباز دارند باید به موضوع آموزش و بیمه او فکر کنند. این منطقی نیست که سربازی را به دستگاهی واگذار کنیم و بعدها آن سرباز دچار مشکل شود.

وی افزود: مقررات حاکم بین ستادکل، دستگاه‌ها و سربازان قانون خدمت وظیفه عمومی است. در فصل هشتم امکان استفاده از سرباز حرفه‌ای برای همه سازمان‌ها فراهم شده است.

کمالی با اشاره به پراکندگی که در گذشته برای ارتباط در حوزه سربازی وجود داشت، گفت: خوشبختانه دولت تدبیری داشت و این ارتباطات را به شکل یکپارچه‌ای تبدیل کرد.

وی با اشاره به طرح سرباز صنعت گفت: با توجه به مساله اقتصاد مقاومتی خودمان از چنین طرح‌هایی استقبال می‌کنیم، اگر فردی درباره محرومیت‌ زدایی، بهداشت، آموزش و.... کمک حال باشد از آن استقبال می‌کنیم، لذا از طرح‌هایی که در این رابطه باشد استقبال می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها