وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در جریان سفر هفته گذشته به واشنگتن برای شرکت در اجلاس سالانه بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول، بدعهدی آمریکا را در اجرای برجام پیگیری کرد.
کد خبر: ۹۵۶۰۶۰

به گزارش مهر، علی طیب‌نیا در پایان سفر به واشنگتن و شرکت در اجلاس سالانه بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول با ارائه گزارشی گفت: در این سفر در جلسات رسمی بانک جهانی و صندوق بین‌المللی که گزارش مالی و عملکرد این دو نهاد عرضه شد، شرکت داشتیم.

طیب‌نیا افزود: در حاشیه این نشست‌ها نیز با وزرای اقتصاد و دارایی کشورهایی همچون فرانسه، سوئد، نروژ، ایتالیا، ترکیه، چین، هند و هلند در مورد راه‌های گسترش همکاری‌های اقتصادی دوجانبه ملاقات و مذاکره کردم. وی دراین باره تاکید کرد: بخصوص در ملاقات با وزیران اروپایی به بدعهدی آمریکا در عمل به تعهدات برجام اشاره کردم و ضرورت برقراری روابط بانکی را مورد تاکید قرار دادم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان گفت: در حاشیه اجلاس بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول با مدیران ارشد بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول، جلسات متعدد و سازنده‌ای داشتیم.

وی افزود: معتقدیم تحریم‌های ظالمانه نباید مبنای کاهش یا قطع همکاری‌های این دو نهاد با ایران می‌شد، با این وصف، اکنون در فضای جدید پسابرجام، انتظار طبیعی ما ارتقای روابط است.

طیب‌نیا تاکید کرد: در نشست با مقامات بانک جهانی بر ضرورت ارتقای همکاری‌ها و آغاز تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور تاکید کردم و در ملاقات با قائم‌مقام این بانک توافق شد که نقشه‌راه همکاری‌های فنی و مشاوره‌ای حسب توافقات دوجانبه تکمیل و در اجرای آن تسریع شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان ارائه گزارش خود از شرکت در اجلاس سالانه بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد، همچنین در جلسه با رئیس صندوق بین‌المللی پول، پیگیری همکاری‌های فنی دو طرف، مورد توافق قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها