اگر در یکی دو ماه آینده توریست ها برای سفر به تایلند برنامه ریزی کرده اند بهتر است این چند توصیه کوتاه را برای رعایت عزای عمومی که در پی درگذشت پادشاه این کشوراعلام شده بخوانند تا دچار دردسر نشوند.
کد خبر: ۹۵۶۰۳۹
5 توصیه برای سفر به تایلند عزادار + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از لوموند، در پی درگذشت بهومیبول آدولیادج پادشاه تایلند که 70 سال تاج سلطنت را در این کشور بر سر داشت و دارای جایگاهی نیمه خدایی بود ، تایلندی ها یک دوره طولانی عزای ملی عمومی را آغاز کرده اند.


مدت عزای عمومی به طور رسمی یک سال اعلام شده است. در عمل، دستکم به مدت یک ماه درگذشت پادشاه زندگی تایلندی ها را به شکل قابل ملاحظه ای تغییر خواهد داد و در نتیجه توریست هایی که در تایلند به سر برده یا قصد سفر به این کشور را دارند نیز مسافرتشان دستخوش این دگرگونی خواهد شد.


به عبارت بهتر، اکنون زمان مناسبی برای سفر به تایلند نیست.

با این حال، برای رعایت عزای عمومی تایلندی ها بهتر است توریست ها این چند توصیه را آویزه گوش کنند:

1 - لباس سیاه به تن کنند

به گفته گزارشگر شبکه بی بی سی ، دولت از مردم خواسته است که به نشانه عزا لباس سیاه به تن کنند. روز جمعه همه ساکنان بانکوک این درخواست را رعایت کرده و همه سیاهپوش بودند. گزارشگر بی بی سی افزود که هنوز امکان آبتنی در سواحلی که جاذبه زیاد توریستی دارند، وجود دارد اما جدا توصیه می شود که مسافران بی چون و چرا به دستورات مقامات محلی عمل کنند.

2 - خویشتن دار باشند

وزارت خارجه تایلند از توریست ها خواسته است « رفتاری موقر داشته و خویشتن دار باشند». در واقع، در اماکن عمومی از ته دل و با صدای بلند نخندید به ویژه اگر تعدادتان زیاد است.

3 - شرب خمر ممنوع

به گزارش بی بی سی ، هنگامی که یکی از اعضای خاندان سلطنتی تایلند دارفانی را وداع می گوید ، به زبان خوش، فروش نوشابه های الکلی متوقف می شود. در گذشته نیز این قانون اجرا شده است.

4 - خرید، رستوران و جشن گرفتن فراموش شود

پرایوت چان - اوچا نخست وزیر تایلند اعلام کرد: « تمام اماکن تفریحی به مدت 30 روز باید محتاطانه به کار ادامه داده و از هرگونه تظاهری خودداری کنند». سایت وزارت خارجه تایلند به نوبه خود تاکید کرد:« تعطیلی تعدادی از اماکن از جمله بارها ، رستوران ها و مراکز تجاری» در حال بررسی است. پنجشنبه شب در محله مشهور تفریحی بانکوک تمام کلوب ها تعطیل بودند.

5 - از پرسش در مورد قوانین عزای عمومی خودداری شود

جرم اهانت به مقام سلطنت به طور جدی در تایلند محکوم می شود. اگر توریست ها با لحنی طعنه آمیز به زبان انگلیسی از یک تایلندی پرسش هایی را در مورد عزای عمومی بپرسند، یا بدتر از آن از قوانین این عزا انتقاد کنند با خطر اتهام هتاکی و توهین روبرو خواهند شد.

ماده 112 قانون جزایی تایلند هر فردی که « به پادشاه، ملکه، ولیعهد یا نایب السلطنه توهین ، هتاکی ، بی ادبی کرده یا آنها را تهدید کند» به مجازاتی که تا 15 سال زندان خواهد بود، محکوم می کند. شکایت هتاکی به مقام سلطنت می توان از سوی هر فردی علیه فردی دیگر از جمله یک توریست طرح شده و پلیس بدون هیچ استثنایی پرونده ای در مورد چنین شکایتی را تشکیل داده و آن را بررسی می کند.

مترجم: بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
اعصاب نیم سوز
-
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
۰
۰
شاهد روز افزون رعایت قوانین توسط ایرانی های تایلندی :|
نرم افزار موبایل
-
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
۰
۰
خدا بداد توریستها برسه
ماساژور تیم ملی گرگم به هوا
-
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
۰
۰
واجب كرده برید؟؟؟
حاجی
-
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
۰
۰
مگه مغز خر خوردم برم تایلند
بی طرف
-
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
۰
۰
تایلندی ها منتظر ما هستن

نیازمندی ها