به گزارش جام جم آنلاین از ایرانجیب ، پژو ۳۰۱، ۲۰۸ و ۲۰۰۸ خودروهایی بودند که برنامه مونتاژ آن ها در ایران آغاز شده است و ۳۰۸ و ۵۰۸ به عنوان محصولات CBU پژو توسط ایران خودرو روانه بازار می شوند. نکته قابل توجه در این برنامه، حضور نسخه های جدید پژو ۲۰۸ و ۳۰۱ بود. خودروهایی که در شماره گذشته به آن ها اشاره شد و خبر ورود آن ها به محوطه ایران خودرو اعلام گشت.
در این برنامه شنیده ها حاکی از آن بود که پژو ۳۰۱ با سه تیپ وارد بازار ایران می شود. نسخه های حاضر در محوطه ساپکو تیپ ۲ این خودرو بود که به گیربکس اتوماتیک مجهز شده است و سطح امکاناتی قابل قبولی دارد. برخلاف ذهنیت افراد در فضای مجازی، موتور ۳۰۱ از نوع TU5 نیست و با نام شناسایی EC5 شناخته می شود. این موتور توان تولید ۱۱۵ اسب بخار را دارد و تنها به خاطر شباهت چیدمان فنی، در باور برخی افراد TU5 نقش بسته است. گیربکس چهار دنده اتوماتیک و تیپ ترونیک با حالت اسپرت و برفی قدرت ۳۰۱ را به چرخ های جلویش می رسانند. در تیپ۲ پژو ۳۰۱ امکاناتی نظیر دو کیسه هوا، ترمز ABS،EBD، BA، سیستم کنترل پایداری ESP، کروزکنترل، سیستم تهویه اتوماتیک، فرمان چرمی، سنسور باد لاستیک و شیشه ها و آینه های برقی وجود دارد. در نسخه فولتر از این خودرو، امکاناتی نظیر مانیتور، دوربین عقب و… نصب شده است. به احتمال قوی پژو ۳۰۱ اتوماتیک قیمتی کمتر از ۶۵ میلیون تومان در بازار ایران دارد.
پژو ۲۰۸ سفید رنگ که اولین بار بود در معرض دید قرار می گرفت، به موتور EP6 با قدرت ۱۱۸ اسب بخار و گشتاور ۱۶۰ نیوتون متر مجهز بود. باز هم برخی فکر می کنند که موتور ۲۰۸ از نوع TU5 است و پیش داوری می کنند. ولی با کمی تحقیق و جستجو می توان فهمید که پیشرانه ۲۰۸ از نوع EP6 است و در نسخه های دیگری چون ۲۰۰۸، ۳۰۸ و ۵۰۸ نصب شده و قابلیت نصب کیت توربو شارژر فابریک پژو در آن تعبیه شده است. گیربکس چهار سرعته اتوماتیک هم قدرت را به چرخ های جلو می رساند. ولی نکته قابل توجه ۲۰۸ حاضر در سالن، این بود که امکانات عجیبی داشت! مثلا این خودرو به چهار کیسه هوا و سیستم کنترل پایداری مجهز شده است. ولی از نظر امکانات رفاهی در سطح عجیبی قرار دارد. مانیتور، کروزکنترل و سیستم پخش حرفه ای در ۲۰۸ وجود دارد.
ولی در این نمونه خبری از شیشه برقی عقب نیست و به صورت دستی باید شیشه های آن را بالا و پایین برد. همچنین سیستم تهویه اتوماتیک دوکاناله در این تیپ ۲۰۸ حذف شده است و به صورت دستی تنظیم می شود. مه شکن خودرو جلو هم در این خودرو دیده نمی شود. البته پیش بینی می شود که این یکی از نسخه های ساده ۲۰۸ باشد و حداقل برای قیمتی در محدوده ۷۰ میلیون تومان، امکاناتی بیشتر در نظر گرفته شود. باید تاکید کرد که حذف امکانات در این خودرو انجام نشده است و این روزها به عنوان یک خودرو اقتصادی در بازار جهانی فروخته می شود. نمونه چنین سبکی ۲۰۸ در بازار امارات موجود است و ثابت می کند که پژو فقط برای بازار ایران امکانات سطح پایین را انتخاب نکرده است.
شایان ذکر است که پژو ۲۰۸ با امکاناتی مشابه با نسخه حاضر در برنامه ایران خودرو، در بازار امارات متحده عربی، ۵۳ الی ۵۵ هزار درهم قیمت دارد. پژو ۳۰۱ تیپ۲ هم در بازار امارات ۵۱ هزار درهم به فروش می رسد.
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
اکبرپور: آزادی استقلال را به جمع ۸ تیم نهایی نخبگان میبرد
در گفتوگوی اختصاصی «جام جم» با رئیس کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضاییه عنوان شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگوی بیپرده با محمد سیانکی گزارشگر و مربی فوتبال پایه