اخباری به گوش می‌رسد که نشان می‌دهد شرکت خودروسازی پورشه در نمایشگاه خودروی ژنو سال آینده از نخستین مدل استیشن خود رونمایی خواهد کرد. این خودرو که پانامرا استیشن واگن (Panamera station wagon) نام دارد تلاش پورشه برای حضور جدی در بازار خودروهای استیشن جهان خواهد بود.
کد خبر: ۹۵۴۴۵۲
رونمایی از نخستین مدل استیشن واگن پورشه در سال 2017

با انتشار این خبر، بسیاری از کارشناسان حوزه خودرو ضمن استقبال از برنامه جدید شرکت پورشه اعتقاد دارند معرفی این مدل از یکسو حضور این شرکت را در بازار گسترش خواهد داد و از سوی دیگر موقعیت پورشه را میان خودروسازان لوکس آلمان ارتقا خواهد بخشید. گفتنی است اقدامات اخیر پورشه در زمینه توسعه حضور در بازار در حالی اتفاق می‌افتد که پورشه تا قبل از این بیشتر به دلیل تولید خودروهای اسپرت در جهان شهرت داشت و در حال حاضر حضور این خودروساز در بازار SUV (شاسی‌بلند) و خودروهای استیشن و واگن موضوعی جدید و در عین حال جالب توجه محسوب می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود مدل پانامرا استیشن واگن در شرایطی وارد بازار شود که رقیب اصلی آن مرسدس بنز کلاس CLS باشد و هدف پورشه از ساخت و عرضه این خودرو به بازار جلب نظر آن دسته از مشتریانی است که علاوه بر لوکس بودن خودرو به کاربردی بودن آن نیز اهمیت می‌دهند.

در این میان گرچه بسیاری بر این باورند که نخستین محصول استیشن پورشه با توجه به علاقه اروپایی‌ها به خودروهای استیشن و واگن فروش موفقی را در بازار اروپا تجربه خواهد کرد، اما این شرکت آلمانی براساس برنامه‌ریـــزی‌های صورت گرفته قصد دارد محصول جدید خود را برای اولین بار در بازار خودروی آمریکا عرضه کند.

خـــودروی استیشــن پورشه که فرآیند طراحی آن از مـــــدل مفهومــــی اسپرت توریسمو (Sport Turismo) نمونه‌برداری شده است، برای اولین بار سال 1391/ 2012 و در حـــاشیه نمایشگاه خودروی پاریس در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت و قرار است براساس طرح سدان پانامرا تولید و در ماه آبان به صورت رسمی وارد بازار آمریکا شود.

گفتنی است شرکت خودروسازی پورشه آلمان در سال‌های اخیر با توجه به استراتژی کسب درآمد حداکثری از ساخت مدل‌های معمولی‌تر 911، همواره با تقاضای بالای مشتریان برای محصولات خود روبه‌رو بوده است و اکنون قصد دارد از جذابیت و مقبولیت پانامرای خود در سایر گروه‌ها نیز استفاده کند. آنها می‌خواهند با استفاده از طرح پانامرا برای خودروهای خود تنوع بیشتری ایجاد کنند. گفتنی است استفاده از طرح پانامرا فقط به تولید مدل استیشن و شاسی‌بلند محدود نشده و پورشه در تولید نخستین خودروی تمام برقی خود نیز از این طرح بخوبی استفاده کرده است. تقاضای موجود در بازار برای شرکت فولکس واگن که مالک پورشه محسوب می‌شود خبر بسیار خوبی است؛ زیرا این شرکت برای جبران خسارت‌های وارد شده ناشی از تقلب در تولید خودروهای دیزلی، نیازمند افزایش درآمد شرکت‌های زیرمجموعه خود است.

گفتنی است پورشه از سال 1388/ 2009 که پانامرا را به بازار معرفی کرد توانست رقمی معادل 150 هزار دستگاه از این خودرو را بفروشد، اما در ماه‌های اخیر و با توجه به قدیمی شدن پانامرا، میزان تقاضای موجود برای آن بشدت کاهش پیدا کرده و این موضوع سبب شده مدیران این خودروساز لوکس اروپایی از نخستین مدل استیشن خود رونمایی کنند. پورشه پانامرا هنگام ورود به بازار، بارها از سوی نشریات تخصصی حوزه خودرو مورد انتقاد قرار گرفت و نتوانست به خاطر طراحی خاص نظر علاقه‌مندان به گروه خودروهای اسپرت را به سمت خود جلب کند. پس از این انتقادها، پورشه در طراحی نسل جدید پانامرا از عناصر به کار رفته در طراحی مدل‌های 911 استفاده کرد و از این طریق موفق شد رضایت مخاطبان و مشتریان خود را تا حدودی جلب کند.

منبع: بلومبرگ

مترجم: محمدرضا نجفی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها