دولت برای مهار گرانی گوشت قرمز وارد شد

چند ماهی است قیمت گوشت گوسفندی در بازار افزایش چشمگیری یافته و آن‌گونه که معاون وزیر جهاد می‌گوید، این وزارتخانه باز هم با ورود دیرهنگام به ماجرا، تصمیم گرفته گوشت تنظیم بازاری توزیع کند.
کد خبر: ۹۵۳۷۲۰

به گزارش مهر، حدود سه ماه اخیر قیمت گوشت گوسفندی در بازار افزایش چشمگیری پیدا کرده و اخیرا نرخ هر کیلوگرم شقه بدون دنبه برای مصرف‌کنندگان به 35 تا 36 هزار تومان رسیده است.

کارشناسان دلایل مختلفی را برای این مساله عنوان می‌کنند؛ از صادرات و قاچاق دام گرفته تا کشتار بره‌های ماده قبل از زایمان آنها. به گفته آنان، این عوامل سبب کاهش عرضه دام سبک و گوشت گوسفندی به بازار شده و نرخ آن را افزایش داده است.

نکته مهم این است که هم اکنون با توجه به آغاز ایام محرم و نزدیک شدن به تاسوعا و عاشورای حسینی طبیعتا تقاضا برای دام سبک و گوشت قرمز در بازار افزایش پیدا می‌کند و احتمال افزایش مجدد نرخ‌ها بسیار زیاد است، بنابراین دولت باید با ورود به این ماجرا و آزادسازی ذخایر خود از افزایش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کند؛ اقدامی که گویا بالاخره مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به فکر آن افتاده‌اند. البته این عرضه تنظیم بازاری علاوه بر دیرهنگام بودن، احتمالا همچون عرضه تنظیم بازاری برنج و شکر با ضعف و ناهماهنگی در برنامه‌ریزی و اجرا مواجه خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها