فرمانده هنگ مرزی تایباد از توابع خراسان رضوی گفت: آمار ورود غیرقانونی به خاک جمهوری اسلامی ایران از مرزهای شرقی در سال جاری 14درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۹۵۱۲۲۰

شهرستان مرزی 114 هزار نفری تایباد در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

سرهنگ مجید پویان دیروز در گفت‌وگو با ایرنا افزود: 1890 نفر به علت ورود غیرقانونی در منطقه مرزی شرق استان خراسان رضوی در شش‌ماهه نخست امسال دستگیر شدند. وی با بیان این‌که معبر مرزی دوغارون واقع در شرق خراسان رضوی و نوار مرزی 300کیلومتری این منطقه با افغانستان واقع است، اظهار کرد: این معبر زمینی به عنوان یکی از مهم‌ترین مرزهای شرقی کشور و تنها مرز رسمی برای ورود و خروج اتباع افغانستان است. وی اظهار کرد: با توجه به تعامل خوب میان ایران و افغانستان، سال گذشته هفت نفر رهایی گروگان و در نیمه نخست امسال آزادسازی یک نفر گروگان از طریق مرزبانان دو کشور به نتیجه رسید.

وی از دستگیری سه نفر اشرار و قاچاقچی در شش ماهه نخست سال 95 خبر داد و گفت: در همین مدت چهار نفر رابط خبری اشرار و سوداگران مرگ نیز شناسایی و دستگیر شدند. سرهنگ پویان افزود: با به‌کارگیری تجهیزات الکترونیکی و خودروهای پوششی در طول نوار و عقبه مرزی و نیز همکاری نیروی انتظامی شهرستان‌های تربت جام، خواف و تایباد امنیت کامل در این منطقه برقرار است. فرماندهی هنگ مرزی و مرزبانی درجه یک تایباد افزود: در حال حاضر مرزهای شرقی کشور بویژه این خطه مرزی در امنیت کامل به سر می‌برد و برای هرگونه ورود متجاوزان و اشرار یکی از ناامن‌ترین مرزهای کشور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها