فلسطینی‌ها می‌گویند اقدام شتابزده برخی مقام‌های عرب بویژه در حوزه خلیج فارس در تسلیت گفتن و سوگواری برای مرگ شیمون پرز جنایتکار جنگی صهیونیست و حضور در تشییع جنازه او، پرونده سیاه او را پاک نمی‌کند.
کد خبر: ۹۵۱۱۴۶

شخصیت‌های فلسطینی طی روزهای اخیر با ابراز انزجار از واکنش‌های احساسی و نسنجیده سران عرب یادآور شدند که پرز سابقه‌ای طولانی در قتل و کشتار فلسطینی‌ها داشته و برخلاف ظاهر دیپلماتش یکی از قسی‌القلب‌ترین رهبران صهیونیستی در دهه‌های گذشته بوده است. سامی ابوزهری، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی(حماس) مرگ پرز را پایان یک مرحله از تاریخ رژیم غاصب صهیونیست و آغاز مرحله جدید آن دانست و گفت: با مرگ این جنایتکار که دستش به خون مردم بیگانه آغشته بود، مردم فلسطین احساس خوشحالی کردند. حماس حضور محمود عباس در این مراسم را هم خوار شمردن خون فلسطینی‌ها توصیف کرد. پرز (93 ساله) رئیس سابق رژیم صهیونیستی صبح چهارشنبه گذشته مرد.

داوود شهاب از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز تاکید کرد: پرز که نماد تروریسم صهیونیستی بوده است و خواهد ماند، مقصر اصلی آوارگی هزاران فلسطینی بیگناه از شهر و دیار خود است. علاءابوعامر اندیشمند فلسطینی نیز تاکید کرد: مرگ پرز معروف به روباه، یک بار دیگر رویکردش در برخورد با پرونده‌ها را در اذهان زنده می‌کند، بویژه سخن صریح وی که گفته بود هرگز اجازه برپایی کشور فلسطین را حتی به مدت شش ماه نخواهد داد. ابوعامر خاطرنشان کرد: این جنایتکار گفته بود، عقب‌نشینی اسرائیل به مرزهای 1967 در کار نیست یا این‌که سازش و مذاکرات را به یک بازی تبدیل خواهد کرد تا فلسطینی‌ها از طریق آن به هیچ چیزی دست پیدا نکنند. این اندیشمند فلسطینی تاکید کرد: مرگ پرز هیچ ضرری برای فلسطینی‌ها نخواهد داشت، ما به هیچ‌وجه عزادار او نیستیم و با ایستادگی و مقاومت به مبارزه خود برای باز پس گرفتن فلسطین از هر راه ممکن ادامه می‌دهیم.

مراسم تشییع جنازه این جنایتکار جنگی دیروز در فلسطین اشغالی برگزار شد و مقام‌های برخی کشورها از جمله باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگران و افرادی از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس مانند بحرین در آن شرکت کردند. پاپ فرانسیس قبلا گفته بود در این مراسم شرکت نخواهد کرد. ترزا می‌‌نخست‌وزیر انگلیس، جواد العنانی معاون نخست‌وزیر اردن، سامح شکری وزیر خارجه مصر، سفیر عمان در اردن و هیاتی از رهبران فلسطینی نیز در این مراسم حضور داشتند. بنیامین نتانیاهو در این مراسم در سخنانی ادعا کرد صلح محقق خواهد شد.

مراسم دفن جنازه شیمون پرز جنایتکار جنگی رژیم صهیونیستی در سایه تدابیر شدید امنیتی در شهر اشغالی قدس برگزار شد و رژیم اشغاگر مانع ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجدالاقصی و اقامه نماز جمعه در این مسجد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها