جمهوری اسلامی ایران در منطقه‌ای فوق‌العاده راهبردی قرار دارد که به دلایل گوناگون مورد طمع قدرت‌های جهانی بوده و هست. ایران همچنین با توجه به ماهیت دینی که دارد همواره با تهدیداتی روبه‌روست و ادبیات قدرت‌های استکباری در مقابل کشورمان همواره ادبیات تهدید بوده است.
کد خبر: ۹۴۹۵۰۹
بنیه دفاعی ایران تهدیدات را بی‌اعتبار کرد

بنابراین استقلال و موجودیت نظام ما از سوی نظام سلطه، قابل پذیرش نیست و آنها به هر وسیله‌ای به دنبال ساقط کردن نظام دینی ایران هستند.

سیاست آمریکا سیاست براندازی است و وقتی جمهوری اسلامی با چنین تهدیدی مواجه است طبیعی است که برای دفاع از خود به سمت تقویت بنیه دفاعی برود.

دکترین نظامی کشور ما بر اصل بازدارندگی نظامی دفاعی استوار است به‌این معنی که باید آنچنان مقتدر باشیم که دشمن تحت هیچ شرایطی جرات حمله نظامی به ایران را نداشته باشند و توانمندی ما، دشمنان را به وحشت بیندازد.

در چنین دکترینی، برنامه موشکی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. یکی از بهترین جنگ‌افزارها که با توجه به ماهیت تهدیدات و دشمنان جمهوری اسلامی ایران، قدرت بازدارندگی نظامی ما را افزایش می‌دهد موشک‌هایی است که در کلاس‌های مختلف تعریف می‌شود. بر همین اساس، ایران بعد از دفاع مقدس، افزایش توان موشکی را در دستور کار قرار داد و امروز بعد از گذشت حدود 3 دهه از دفاع مقدس، پیشرفت‌ها در زمینه موشکی به گونه‌ای است که بر اساس واقعیات موجود، ایران به همراه آمریکا، روسیه و چین جزو 4 قدرت برتر موشکی جهان است.

این واقعیت متناسب با نیازهای دفاعی جمهوری اسلامی ایران است و همین مساله باعث شده که امروزه آثار این دوراندیشی را شاهد باشیم و مردم ایران امروز بهترین بهره را از کاری که بعد از جنگ شروع شد، می‌برند و در منطقه متلاطم و ناآرام خاورمیانه، امن‌ترین و باثبات‌ترین کشور، جمهوری اسلامی ایران است. این در حالی است که آمریکا و صهیونیست‌ها در دهه گذشته بارها ایران را به اقدام نظامی تهدید کرده‌اند اما جمهوری اسلامی قاطعانه در برابر تهدید آنها مقاومت کرده و تهدید را با تهدید پاسخ داده است.

چنین رویکردی، برآمده از بنیه دفاعی کشور است و کارشناسان نظامی و صاحبنظرانی که تهدیدهای متوجه ایران را رصد می‌کنند معتقدند تهدیدات آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران از اعتبار ساقط شده است.

در این مسیر نباید توقف داشته باشیم بلکه باید همزمان با افزایش تهدیدها، بنیه دفاعی و قدرت بازدارندگی خود از جمله توان موشکی را به‌روز کرده و افزایش دهیم که البته در حال حاضر با تدابیر رهبر معظم انقلاب در همین مسیر قرار داریم.

سردار یدالله جوانی - مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها