هوشمندسازی سامانه توزیع سوخت و حذف عوامل انسانی سبب کاهش قاچاق فرآورده‌های نفتی در کشور می‌شود.
کد خبر: ۹۴۹۱۲۱

حسین عادلی، رئیس اداره پیشگیری از عرضه خارج از شبکه و مقابله با قاچاق فرآورده‌های نفتی در این باره به شانا گفت: ایجاد سامانه BSS با هدف حذف عامل انسانی برای کنترل توزیع سوخت در مرزها صورت گرفته است.

وی با اشاره به این‌که استفاده از سامانه هوشمند توزیع سوخت ضریب اطمینان کنترل را افزایش می‌دهد، افزود: این سامانه شفاف‌سازی و روان‌سازی عملیات توزیع سوخت را به عهده دارد.

عادلی با اعلام این که این سامانه در چند مرز کشور به صورت پایلوت اجرا شده است، ادامه داد: سامانه هوشمند توزیع سوخت در مرزهای تمرچین (جنوب آذربایجان غربی)، دوغارون (خراسان رضوی) و باشماق (مرز بازرگان) به صورت آزمایشی اجرا شده است.

به گفته رئیس اداره پیشگیری از عرضه خارج از شبکه و مقابله با قاچاق فرآورده‌های نفتی، نتایج حاصل از رصد و آسیب‌شناسی به‌کارگیری طرح سامانه هوشمند توزیع سوخت مثبت بوده است و بزودی در دیگر مرزها اجرا خواهد شد.

به گزارش شانا، قاچاق بنزین از مرزها به دلیل واقعی شدن قیمت تقریبا به صفر رسیده است، اما قاچاق گازوئیل همچنان به دلیل قیمت پایین ادامه دارد.

در طول چند سال گذشته ایران یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان گازوئیل در میان کشورهای منطقه خاورمیانه و حتی جهان بود، به طوری‌که میانگین مصرف گازوئیل کشور همواره بیش از صد میلیون لیتر در روز بود و حتی در زمستان این رقم از مرز 120 میلیون لیتر در روز عبور می‌کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها