بعداز سرو صداهای فراوان و با خریدهایی که خرج بسیاری روی دست مدیران منچستریونایتد گذاشت، خوزه مورینیو به جمع شیاطین سرخ اضافه شد؛ مردی که منتقدان بسیاری در دنیای فوتبال دارد و خیلی‌ها او را مبدع فوتبال دفاعی محض و دشمن فوتبال زیبا می‌دانند. مورینیو به یونایتد پیوست آن هم در شرایطی که آبی‌های شهر منچستر بهترین خرید بازار را انجام دادند و پپ گواردیولا را استخدام کردند. از ظواهر امر این‌طور برمی‌آمد که دو تیم شهر منچستر، جنگی بزرگ را بر سر قهرمانی آغاز می‌کنند. به هر حال همه می‌دانستند پپ و خوزه چه روزهای عجیبی را در لالیگا پشت سر گذاشته بودند.
کد خبر: ۹۴۷۷۴۷

فصل آغاز شد و هر دو تیم با برد کارشان را ادامه می‌دادند تا این که نوبت به دربی شهر منچستر رسید. دیداری در چارچوب بازی‌های هفته چهارم. هر دو تیم 9 امتیاز گرفته بودند و برنده این بازی می‌توانست با خیال راحت در صدر بماند. بازی برتر و نمایش چشمنواز منچسترسیتی نشان داد پپ در این تیم هم کار خود را بخوبی انجام داده و خوزه در تئاتر رویاها (الدترافورد) تن به شکست خانگی 2 بر یک داد.

بعد از آن دو شکست در یورولیگ و همین طور در لیگ برتر جزیره، وخامت اوضاع را چند برابر کرد. بر خلاف زلاتان که در همان آغاز کارش گلزنی را شروع کرد، پوگبای 110 میلیون یورویی هیچ نشانه‌ای از گران‌ترین بازیکن تاریخ نداشت و نتوانست به داد تیم برسد. مورینیو در چند سال اخیر روزهای سختی در تیم‌های مختلف داشته و خودش هم منشا همه این سختی‌ها بوده است؛ از رئال تا چلسی.

حالا او در بن‌بستی گرفتار شده که مشخص نیست چطور می‌خواهد از آن خلاص شود. وقتی چلسی باخت‌های ابتدای فصل را آغاز کرد کمتر کسی فکر می‌کرد این تیم در میانه و انتهای جدول ماندگار باشد؛ اما گذشت زمان نشان داد تیم مورینیو نمی‌تواند از بحران رها شود.

حالا باید دید مورینیو که روزگاری آقای خاص فوتبال دنیا بود، می‌تواند از روزهای دشوار چلسی درس بگیرد و منچستریونایتد را نجات دهد یا خیر. ساعت 15 روز شنبه منچستریونایتد در زمین خود یک دیدار نسبتا سخت در برابر لسترسیتی دارد. البته قهرمان گمنام فصل قبل، سه‌شنبه شب در جام اتحادیه در زمین خود با نتیجه 4 بر 2 مغلوب چلسی شد تا از این جام حذف شود؛ اما در هر حال، رانیری اصول بازی دفاعی را خیلی خوب می‌داند. این بازی نقشی تعیین‌کننده در سرنوشت مورینیو دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها