دوسال پس از اشغال موصل دومین شهر بزرگ عراق توسط گروه تروریستی تکفیری داعش طی یک اقدام غافلگیرکننده و به تعبیری همراهی خیانت‌وار برخی طیف‌ها، خبرهای موجود حکایت از آن دارد که زمان برای حمله به موصل و بازپس گرفتن این شهر مهیا شده است. ارتش عراق همراه نیروهای مردمی از ماه‌ها پیش حلقه محاصره را در اطراف این شهر تنگ و تنگ‌تر کرده‌اند. هرچند هنوز بحث و مشاجرات برسر این‌که چه کسانی در این عملیات شرکت خواهند کرد یا آینده این شهر پس از آزادسازی چگونه خواهد بود، ادامه دارد اما طی دو روز گذشته رهبران عراقی در دیدار با مقامات آمریکایی نیز بر آزادسازی هرچه سریع‌تر این شهر تاکید کردند. اینها همه نشانه آن است که باید تروریست‌ها در موصل منتظر عملیاتی گسترده و قریب‌الوقوع باشند.
کد خبر: ۹۴۷۳۱۹

باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، بر نزدیک بودن عملیات جهت آزادسازی شهر موصل تاکید کردند. اوباما در این دیدار گفت: به لطف فداکاری‌های مردم و نیروهای مسلح عراق، شاهد پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در عقب‌راندن داعش بوده‌ایم. اکنون ما در حال بحث و تمرکز روی حرکت به سمت قلب عملیات‌های داعش در موصل هستیم. این یک کار چالش برانگیز است. موصل شهر بزرگی است و داعش خود را عمیقا در این شهر جاسازی کرده است. البته این جنگ سختی خواهد بود.

در این دیدار حیدر العبادی نیز گفت: امیدواریم ظرف چند ماه آینده، داعش را از موصل بیرون کنیم و ضربه بزرگی را بر این گروه وارد آوریم. این اظهارات درحالی بیان می‌شود که در خبرها آمده بود ده‌ها نیروی ویژه ارتش آمریکا همراه با تجهیزات، خودرو و سلاح در پایگاه هوایی القیاره در جنوب موصل مستقر شده‌اند.

از سوی دیگر با دستور العبادی نیروهای ارتش عراق موفق شدند سه روستای شهر الشرقاط واقع در شمال استان صلاح‌الدین را آزاد کنند. در چند ماه اخیر نیروهای مردمی و ارتش عراق موفق شده‌اند چند شهر این کشور از جمله الرمادی و تکریت را از دست تروریست‌های تکفیری داعش آزاد کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها