افسر امنیتی فرانسه با هک کردن تلگرام یک داعشی، ده‌ها عامل ترور را دستگیر کرد

سرویس امنیتی فرانسه معتقد است، حساب کاربری رمزگذاری شده یکی از مغزهای عضو‌گیر و جلاد گروهک تروریستی داعش ، کلید شناسایی و دستگیری صدها نیروی تازه جذب شده تکفیری‌‌ها است.
کد خبر: ۹۴۶۶۷۸
افسر امنیتی فرانسه با هک کردن تلگرام یک داعشی، ده‌ها عامل ترور را دستگیر کرد

به‌گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیلی‌میل، چندی پیش حساب کاربری تلگرام یکی از مغزهای تروریست‌های داعش «راچید کاسیم» 29 ساله که اصالتا از اطراف شهر لیون فرانسه است و وظیفه گرداندن یک کانال عمومی تبلیغاتی داعش در تلگرام را بر عهده دارد، توسط یک مامور سرویس اطلاعاتی امنیتی فرانسه هک شد.

بنا به گفته پلیس، این مبلغ داعش متهم است که دستور قتل یک زوج پلیس را در منزلشان و همچنین فرمان قتل کشیش پیر را در کلیسای نرماندی فرانسه صادر و عده‌ای از نیروهای جوان تروریست‌ در فرانسه را مامور اجرای این قتل ها کرده است.

رمز گشایی و افشای حساب تلگرام این تروریست که 317 نفر دنباله رو در تلگرام دارد، در این ماه به دستگیری ده‌ها عامل تروریست‌های داعش انجامید که 10 نفر نوجوان نیز در بین آنها هستند.

در خلال این دستگیری‌ها در هفته قبل، پلیس ضد تروریست فرانسه یک پسر 15 ساله را نیز دستگیر کرد. گفته می‌شود این پسر با کاسیم در ارتباط است . دو حمله اخیر خنثی شده تروریست‌ها را به 2 پسربچه دستگیر شده 15 ساله که در عملیات‌های دیگر پلیس فرانسه جداگانه دستگیر شده‌اند، ربط می‌دهند.

به گفته یک مقام امنیتی این متهم که پنجشنبه گذشته در جنوب شرقی شهر پاریس دستگیر شده ،به تازگی 15 ساله شده است.

یک مقام دادگستری فرانسه اعلام کرد : در عملیات دیگر پلیس در روز چهارشنبه گذشته یک پسر 15ساله دیگر نیز در ارتباط با یک عملیات تروریستی حمله با چاقو دستگیر شد. این در حالی است که شنبه گذشته نیز پسری 15 ساله که پلیس به او مشکوک بود دستگیر شد.

این 2 مقام گفتند که مجاز نیستند تا بیش از این جزئیات و اهداف این حملات را برای عموم افشا کنند. هنوز مشخص نشده این 3 پسر بچه به صورت آنلاین یا رو در رو با یکدیگر آشنایی داشته‌اند یا خیر. با این حال مقامات امنیتی در حال تحقیق هستند تا مشخص شود آیا ارتباط آنها از طریق « کاسیم» که تاکنون ارتباط او با حملات تروریستی در 4 نقطه مختلف فرانسه ثابت شده ، صورت می‌گرفته است یا خیر.

در حالی که مقامات امنیتی مشخص کرده‌اند پسر دستگیر شده در چهارشنبه گذشته با "کاسیم "در ارتباط بوده ، مقامات دادگستری فرانسه در تلاشند رابطه پسربچه‌های 15 ساله‌ای که در روزهای شنبه و پنجشنبه گذشته دستگیر شده‌اند را نیز با کاسیم ثابت کنند. در این ارتباط نوجوان دستگیر شده در روز پنجشنبه برای ادامه تحقیقات به انجمن مجرمین تروریستی فرانسه منتقل شده تا ارتباط وی با «عادل کرمیچه» یکی از 2 متهم قتل کشیش کلیسای نرماندی مشخص شود.

با آن‌که نقش دقیق کاسیم در حملات تروریستی هنوز در حال بررسی است اما بر اساس مکالمات رمزگشایی شده وی در کانال‌های تلگرام، مقامات معتقدند که او متهم اصلی و عامل کلیدی تبلیغات، عضوگیری از مسلمانان و هدایت و فرماندهی آنان در حملات تروریستی اروپا است.

کاسیم در سال 2012 فرانسه را به همراه همسر و فرزندش به مقصد کشور مصر ترک کرده است. مقامات امنیتی معتقدند کاسیم اخیرا با پسری 19 ساله و زنی که در حمله توریستی با خودرو انفجاری ناکام ماند و یک پلیس را کشت نیز در ارتباط بوه است.

-

وزیر داخله فرانسه «برنارد کازنوو» اعلام کرد :دستگیری‌های روز چهارشنبه بخشی از تلاش مقامات امنیتی فرانسه برای دستگیری افرادی از جامعه مسلمانان اروپایی که مهره‌های اصلی داعش از سوریه آنها را در عملیات‌های تروریستی هدایت می‌کنند، بوده است.

وی افزود :داعش سعی دارد از طریق پیام‌های رمزگذاری شده در تلگرام جوانان را تشویق به انجام عملیات‌های انتحاری و تروریستی کند. فرانسه اخیرا مرکز تحرکات تروریست‌ها در اروپا شده است که به تنهایی در 6 روز گذشته 2 فقره از این حملات تروریستی با شکست روبرو شده است. فرانسه از زمان حملات پاریس در ماه نوامبر گذشته که طی آن 130 نفر کشته شدند، در حالت آماده باش قرار دارد. با وجود حضور بیش از 10000 نیروی امنیتی در خیابان‌ها امسال 3 حمله تروریستی عمده صورت گرفته که حادثه حمله با کامیون در روز باستیل با 86 نفر کشته نیز از جمله آنها بوده است. این روزها نوجوانان و جوانان جذب شده به گروه تروریستی داعش موجب تشویش وپریشانی جوامع اروپایی شده‌اند.

مترجم: جواد ودودزاده - جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
امید
-
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
۰
۰
خدا لعنت كند پدید آورندگان این تفكر افراطی را.
علی (ع) هزارو چهارصد سال پیش با این نوع تفكر قاطعانه مبارزه كرد. (خوارج)
سلام بر علی بن ابی طالب (ع) پیشوای راستین مومنان.

نیازمندی ها