در ادامه واکنش‌ها به آخرین آزمایش هسته‌ای کره‌شمالی، آمریکا دو فروند هواپیمای بمب‌افکن خود از نوع B-1b Lancer را که قادر به حمل بمب‌ اتمی هستند بر فراز خاک کره‌جنوبی به پرواز در آورد؛ هدف از این اقدام ابراز همبستگی آمریکا با کره‌جنوبی و آمادگی جهت دفاع از امنیت این کشور عنوان شده است.
کد خبر: ۹۴۴۹۲۹

به گزارش رسانه‌های کره‌جنوبی، بمب‌افکن‌های آمریکایی از پایگاه هوایی آن کشور در جزیره گوام به پرواز درآمدند و با همراهی چند فروند جنگنده نیروی هوایی کره‌جنوبی و آمریکا بر فراز پایگاه هوایی اوسان، واقع در 77 کیلومتری جنوب خط غیرنظامی حایل بین دو کره پرواز کردند. بر اساس این گزارش، احتمالا بمب‌افکن‌های آمریکایی بدون فرود آمدن در خاک کره‌جنوبی، به پایگاه نیروی هوایی اَندِرِسِن ایالات‎متحده در کشور گوام بازگشته‌اند. آمریکا به طور معمول در زمان بالا گرفتن تنش در شبه‌جزیره کره، بمب‌افکن‌های خود را برای تهدید کره‌شمالی به آسمان متحد خود می‌فرستد.

کره‌جنوبی برخلاف کره‎شمالی، تسلیحات هسته‎ای ندارد و به «چتر هسته‌ای» آمریکا به عنوان یک عامل بازدارنده علیه کره‌شمالی متکی است. واشنگتن 28 هزار نیروی نظامی در کره‌‌جنوبی و هزاران نیروی خود را در ژاپن مستقر کرده است. ژنرال وینسنت بروکس، فرمانده نیروهای آمریکا در کره‌جنوبی، پرواز نمادین بمب‌افکن‌های ایالات متحده بر فراز کره‌جنوبی را نشان‌دهنده اتحاد قوی میان واشنگتن و سئول دانست.

این اقدام آمریکایی‌ها بسرعت با واکنش کره‌شمالی روبه‌رو شد. در همین رابطه، خبرگزاری کره‌شمالی اعلام کرد که خشم عمومی مردم این کشور علیه اعزام بمب‌افکن به کره‌جنوبی به مرحله انفجار رسیده است. این خبرگزاری که نظرات حکومت کره‌شمالی را منعکس می‌کند، در تفسیری در این مورد نوشت: هیچ‌گونه تحریم، اقدام تحریک‌آمیز یا فشار نمی‌تواند موقعیت ما به عنوان یک کشور اتمی را از میان ببرد و تحریکات شیطانی نظامی و سیاسی تنها می‌تواند به سیلابی از حملات اتمی لجام‌گسیخته منجر شود که نابودی نهایی را در پی خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها