روستوف امشب با سردار و سعید به مصاف بایرن می‌رود

«آلیانس‌آره نا» میزبان ستاره‌های ایرانی

فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا از امشب آغاز می‌شود؛ فصلی که با حضور دو بازیکن ایرانی در ترکیب روستوف برای فوتبالدوستان کشورمان حال و هوایی متفاوت خواهد داشت.
کد خبر: ۹۴۴۵۹۹

تیم روستوف روسیه که در اولین دوره حضور خود در لیگ قهرمانان اروپا با بهره‌مندی از سردار آزمون و سعید عزت‌الهی، دو ملی‌پوش ایرانی توانست با حذف تیم‌های اندرلخت بلژیک و آژاکس هلند به دور گروهی راه یابد، امشب در آلیانس آره نای مونیخ مهمان تیم سرشناس بایرن است تا یک شروع سخت را در این تورنمنت معتبر تجربه کند.

از بین لژیونرهای ایرانی 11 نفر تا به امروز سابقه حضور در دو لیگ معتبر اروپا، یعنی لیگ قهرمانان و جام یوفا یا همان لیگ اروپا را داشته‌اند، اما وقتی پای لیگ قهرمانان اروپا به عنوان معتبرترین جام باشگاهی فوتبال دنیا در میان باشد، تعداد بازیکنان ایرانی هم به عدد چهار کاهش پیدا می‌کند. البته امشب این اعداد به ترتیب می‌تواند به 12 و 6 تغییر پیدا ‌کند.

مهرداد میناوند (اشتورم گراتس)، علی دایی (بایرن مونیخ و هرتابرلین)، مهدی مهدوی‌کیا (هامبورگ)، اشکان دژاگه (هرتابرلین و ولفسبورگ)، جواد نکونام (اوساسونا)، رضا قوچان‌نژاد (استانداردلیژ)، علی کریمی (بایرن‌مونیخ و شالکه)، وحید هاشمیان (هامبورگ و بایرن‌مونیخ)، مهدی پاشازاده (بایرلورکوزن)، علیرضا جهانبخش (آلکمار) و سردار آزمون (روبین‌کازان) 11 بازیکنی بودند که تا پیش از این در دو لیگ معتبر اروپایی به میدان رفته‌اند. از این تعداد سابقه بازی در لیگ قهرمانان اروپا فقط به چهار اسم خلاصه می‌شود؛ علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا، علی کریمی و مهرداد میناوند.

دایی نخستین بازیکن آسیایی بود که در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرد. او همچنین نخستین آسیایی است که توانسته در این تورنمنت گلزنی کند. دایی دو گل نخستش را در بازی با چلسی برای هرتابرلین به ثمر رساند. با این حال به احتمال فراوان همین امشب نام سردار آزمون و سعید عزت‌الهی هم به جمع بازیکنان ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان اضافه می‌شود. این دو اگر در ترکیب روستوف به مصاف بایرن بروند تعداد بازیکنان ایرانی حاضر در دو لیگ معتبر اروپایی هم به عدد 12 می‌رسد تا از مرز یک تیم فوتبال 11 نفره فراتر برود.

سردار که با پیراهن روبین کازان سابقه گلزنی در لیگ اروپا را دارد، در مرحله گروهی رقابت‌های امسال لیگ قهرمانان این شانس را خواهد داشت تا با گلزنی برای روستوف، نام خود را در کنار نام دایی به‌عنوان دومین گلزن ایرانی لیگ قهرمانان اروپا مطرح کند. البته این شانس برای سعید عزت‌الهی، دیگر بازیکن ایرانی روستوف هم وجود دارد، هر چند باتوجه به پست بازی سعید، شانس گلزنی سردار به مراتب بیشتر از او خواهد بود.

لام: روستوف را نمی‌شناسیم

تیم روستوف امشب در دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در آلیانس‌آره‌نای مونیخ به مصاف بایرن می‌رود. در این میان فیلیپ لام، هافبک سرشناس تیم بایرن‌مونیخ درباره بازی برابر یاران آزمون و عزت‌الهی گفت: ما با آمادگی بسیار خوبی مهیای اولین بازی لیگ قهرمانان اروپا برابر تیم روستوف شده‌ایم.

لام در ادامه افزود: واقعا هیچ کدام از بازیکنان تیم بایرن‌مونیخ شناختی از روستوفی‌ها ندارند، اما مساله مهم این است که ما باید آماده این بازی و کسب هر سه امتیاز باشیم، البته هیچ ضمانتی برای پیروزی بایرن‌مونیخ برابر تیم روسی وجود ندارد. پس از دو پیروزی خوب در بوندس لیگا مصمم هستیم تا این روند عالی خود را در لیگ قهرمانان اروپا نیز ادامه دهیم.

برنامه هفته اول لیگ قهرمانان اروپا

سه شنبه 23 شهریور

گروه A:

بازل سوئیس ـ لوگورتس رازگراد بلغارستان

پاری سن ژرمن فرانسه ـ آرسنال انگلیس

گروه B:

بنفیکای پرتغال ـ بشیکتاش ترکیه

دینامو کیف اکراین ـ ناپولی ایتالیا

گروه C:

بارسلونای اسپانیا ـ سلتیک اسکاتلند

منچسترسیتی انگلیس ـ بورسیا مونشن گلادباخ آلمان

گروه D:

بایرن مونیخ آلمان ـ روستوف روسیه

آیندهوون هلند ـ اتلتیکو مادرید اسپانیا

چهارشنبه 24 شهریور

گروه E:

بایرلورکوزن آلمان ـ زسکا مسکوی روسیه

تاتنهام انگلیس ـ موناکوی فرانسه

گروه F:

لخیا ورشوی مجارستان ـ بورسیادورتموند آلمان

رئال مادرید اسپانیا ـ اسپورتینگ پرتغال

گروه G:

کلوب بروخه بلژیک ـ لسترسیتی انگلیس

پورتوی پرتغال ـ کپنهاگن دانمارک

گروه H:

یوونتوس ایتالیا ـ سویا اسپانیا

لیون فرانسه ـ دینامو زاگرب کرواسی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها