قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما در مراسم اختتامیه طرح بزرگ ملی قرآنی 1450 با نام «قرآن کتاب زندگی» گفت: این طرح گرچه با محور سازمان صداوسیما آغاز شد، بسیاری از نهادها و دستگاه‎ها برای اجرای آن همکاری خوبی داشتند.
کد خبر: ۹۴۴۵۳۹

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حجت‌الاسلام والمسلمین رمضان موسوی‌مقدم ادامه داد: در هیاهوی رسانه‌ای و فریادهای گوشخراش رسانه‌های بیگانه در نبرد کفر طاغوت با حق و عدل و انسانیت باید گفت وضعیت موجود جهان اسلام در فقر فرهنگی به‌سر می‌برد و برای حل این مشکل باید به سد محکم قرآن پناه ببریم و با عمل به قرآن و ترویج نشر آن بتوانیم از شرایط استکباری عبور کنیم.

دکتر مخبردزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز طرح قرآنی 1450 را ابتکار ارزشمند صدا و سیما دانست که باید الگوی طرح‌های فراگیر فرهنگی در کشور باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: اگر بخواهیم جامعه نمونه اسلامی را معرفی کنیم، وجه ممیزه ما قرآنی شدن جامعه است. امروز توانسته‌ایم در زمینه علوم و فناوری پیشرفت‌های فراوانی کنیم اما اگر همه این پیشرفت‌ها در بخش‌های علمی، آموزشی و... اتفاق بیفتد، ولی در زمینه قرآنی پیشرفت نکنیم، به موفقیت نرسیده‌ایم.

طرح بزرگ ملی قرآنی 1450 تابستان امسال با همکاری شبکه قرآن، رادیو قرآن و برخی دستگاه‌های فرهنگی با هدف آموزش قرآن و نشر معارف قرآنی، با محور سوره «حدید» برگزار شد.

در طرح قرآنی امسال سه جشنواره جانبی شامل جمع‌خوانی قرآن، عکاسی با موضوع آموزه‌های سوره حدید و خوشنویسی نیز برگزار شده است. در این جشنواره همچنین 16 هزار کلاس قرآنی با حضور 300 هزار قرآن‌آموز برگزار شد و تجوید مفاهیم قرآن روخوانی و روان‌خوانی و قرائت از برنامه‌های طرح1450 بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها