در برنامه «داستان ها و آدم ها»، پنجشنبه 18 شهریورماه، قصه «بوی سوپ روی پیاده رو » بررسی می شود.
کد خبر: ۹۴۲۷۵۳
داستان ها و آدم ها روی خط رادیو سلامت

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رادیو سلامت، برنامه «داستان ها و آدم ها» با اعلام داستان و روایت داستان آغاز می شود و در ادامه روان‎شناس و کارشناس این برنامه رادیویی به تحلیل روابط شخصیت ها و عناصر داستان،‌ نشانه شناسی و ارتباط داستان با مسایل و مصادیق واقعی جامعه امروز می پردازد.

این برنامه رادیویی، پنجشنبه به داستان خوانی «بوی سوپ روی پیاده رو» از کتاب مزار در همین حوالی با صدای نویسنده کاوه فولادی نسب و کارشناسی پونه مقیمی روانشناس اختصاص دارد
گفتنی است، برنامه «داستان ها و آدم ها» کاری از گروه بهداشت روان رادیو سلامت، پنجشنبه ها (یک هفته در میان) از ساعت 19:10دقیقه پخش می شود.

روز بیسوادی روی خط «صبح و زندگی»

برنامه «صبح و زندگی» شبکه رادیویی سلامت، پنجشنبه ـ 18 شهریور ماه، همزمان با روز بیسوادی موضوع «ویژگی های فر با سواد در دنیای امروز» را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

برنامه صبحگاهی «صبح و زندگی» که کاری از گروه سلامت اجتماعی این شبکه رادیویی است، با حضور دکتر پریناز بنی سی، روانشناس تربیتی به پرسش مخاطبان در خصوص «ویژگی های فر با سواد در دنیای امروز» پاسخ می دهد.

اطلاع رسانی صبحگاهی، و ایجاد امید و نشاط در شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش از جمله اهداف این برنامه رادیویی به تهیه کنندگی سیما غفاری و گویندگی مصطفی مصطفوی است؛ که موضوعات آن بر اساس نیاز و دغدغه های شنوندگان از جمله محیط زیست، ترافیک، بیماری ها و غیره انتخاب می شود.

گفتنی است، برنامه زنده «صبح و زندگی»، روزهای شنبه تا پنجشنبه هر هفته، از ساعت 7:05 دقیقه به مدت 80 دقیقه، بر روی موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

برنامه های مقابله با بی سوادی زیر ذره بین رادیو سلامت

در برنامه «چشم انداز» شبکه رادیویی سلامت، جمعه ـ 19 شهریور ماه، با حضور کارشناسان موضوع «سواد از عوامل اجتماعی موثر بر سلامت » را مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

«چشم انداز» برنامه ای گفت و گو محور است با هدف بررسی اسناد بالا دستی سلامت که با نگاه به سند چشم انداز، سیاست های برنامه های توسعه ابلاغی سلامت کشور و برنامه های اجرایی را در راستای تحقق اهداف اسناد سلامت، بررسی می کند.

در این برنامه رادیویی، روز جمعه، با حضور مهدی نامجو منش، مدیر کل دفتر نظارت و سنجش و ارزیابی سازمان نهضت سواد آموزی و احمد خاکزاد ، مدیر پژوهش و تالیف کتب سازمان نهضت سواد آموزی کشور، به بررسی برنامه های مقابله با بی سوادی و پیگیری وضعیت بازماندگان از تحصیل ، وضعیت موجود و برنامه های آینده می پردازد.

گفتنی است، برنامه «چشم انداز» کاری از گروه اجتماعی شبکه رادیویی سلامت است که روزهای جمعه هر هفته از ساعت 22 به مدت 55 دقیقه، از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

«نفس دوم» و تأثیر ورزش بر چربی خون

برنامه «نفس دوم» شبکه رادیویی سلامت، پنجشنبه ـ 18 شهریورماه، با موضوع «تأثیر ورزش بر چربی خون» از موج اف ام ردیف ۱۰۲ مگاهرتز تقدیم شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

مجله پزشکی و ورزشی «نفس دوم »با انگیزه تشویق مردم به ورزش های گروهی و همگانی با بخش هایی همچون یک نکته کوتاه اما شنیدنی، آشنایی با بازی های گروهی، پرسش و پاسخ و ... از شبکه رادیویی سلامت روی آنتن می رود.

این برنامه، پنجشنبه با حضور دکتر غلامرضا نوروزی، متخصص پزشکی ورزشی و رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی به موضوع «اتأثیر ورزش بر چربی خون» می پردازد.

گفتنی است، برنامه «نفس دوم» به تهیه کنندگی شهرام زین العابدین، کاری از گروه بهداشت و تندرستی شبکه رادیویی سلامت، پنج شنبه ها، ساعت 9:05 روی آنتن می رود.

علایم مصرف مواد اعتیاد آور در «تا رهایی»

برنامه «تا رهایی» شبکه رادیویی سلامت، پنجشنبه ـ 18 شهریورماه ماه، به موضوع «آشنایی با علایم مصرف مواد اعتیاد آور؛ گروه محرک ها» می پردازد.

«تا رهایی» برنامه ای است گفتگو محور در خصوص معضلات فردی و اجتماعی پیش روی افرادی که در معرض و یا درگیر اعتیاد و سوء مصرف مواد هستند؛ که در این برنامه به بررسی و شناسائی زمینه های اجتماعی گرایش به اعتیاد و ترغیب افراد درگیر به اعتیاد به درمان و مداوا پرداخته می شود.

آحاد جامعه لازم است که با علایم مصرف مواد اعتیاد آور آشنایی داشته باشند تا در صورت بروز علایم در اطرافیان این علایم را شناسایی و هر چه زودتر درمان را آغاز کنند.

در همین ارتباط، این برنامه رادیویی، از ساعت 12 به مدت 40 دقیقه با حضور دکتر مکامبیز محضری، متخصص ترک اعتیاد به موضوع «آشنایی با علایم مصرف مواد اعتیاد آور( گروه محرک ها)د» خواهد پرداخت.

هدف اصلی و رویکرد این برنامه در آموزش و پیشگیری اولیه و ثانویه اعتیاد، بررسی مسائل ریشه ای موجود در جامعه در خصوص معضل اعتیاد، پیشگیری از ابتلا افراد در معرض اعتیاد، کمک به معتادان و خانواده های آنها در زمینه درمان و کمک به خانواده ها در کنترل و شناخت و رمان فردی از اعضای خانواده درگیر اعتیاد و انجام مشاوره به معتادان و خانواده های آنان و ترغیب آنان به درمان است.

گفتنی است، برنامه «تا رهایی» کاری است از گروه اجتماعی شبکه رادیویی سلامت که هر هفته پنچ شنبه ها از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنوندگان می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها