نگرانی های دوره سالمندی موضوعی است که برنامه «شور زندگی» شبکه رادیویی سلامت، امروز ـ 17 شهریور ماه به آن می پردازد.
کد خبر: ۹۴۲۶۵۵
نگرانی های دوره سالمندی در «شور زندگی»

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رادیو سلامت، «شور زندگی» عنوان برنامه ای از گروه بهداشت روان رادیو سلامت است که پرسش های مخاطبان در حوزه سبک زندگی سالمندان را با حضور کارشناسان و مسئولان این حوزه بررسی می کند.

این برنامه رادیویی روز چهارشنبه با حضور دکتر حاجتی، روانپزشک و متخصص طب سالمندان به پرسش مخاطبان درباره «نگرانی های دوره سالمندی؛ ترس از مرگ» پاسخ می دهد.

تعریف سالمندی، تغییرات روانی و رفتاری سالمندی، ویژگی ها و مشکلات دوران سالمندی، تعامل سالمند و اجتماع، تنهایی و ازدواج سالمندان و لزوم توانمندسازی سالمندان از مباحثی است که در برنامه مطرح می شود.

گفتنی است، برنامه «شور زندگی» روزهای زوج از ساعت 10:30 شنوندگان را همراهی می کند.

«سایبان آرامش» و روانشناسی مصرف گرایی

در برنامه «سایبان آرامش» شبکه رادیویی سلامت، امروز ـ 17 شهریور ماه، «آشنایی با دلایل روانشناختی مصرف گرایی»، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

برنامه «سایبان آرامش» با هدف آموزش و پیشگیری از اختلالات روان،‌ اضطراب و استرس، ‌اختلال شخصیت است که این برنامه با حضور دکتر مینا پورفرخ، روانشناس و مشاور خانواده به پرسش مخاطبان که «این که مصرف گرایی نیست، من با خرید حالم خوب می‌شود» پاسخ می دهد.

در این برنامه رادیویی شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش با فرهنگ مشاوره وخدمات روانشناختی و روانپزشکی آشنا می شوند.

یادآور می شود، «سایبان آرامش» عنوان برنامه ای از گروه بهداشت روان شبکه رادیویی سلامت است که از شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۱۴:۰۵ به مدت ۴۵ دقیقه، از موج اف.ام ردیف ۱۰۲ مگاهرتز تقدیم مخاطبان صدای سلامت می شود.

از توانمندی ارتباطی خود کمک بگیریم

موضوع «از توانمندی ارتباطی خود کمک بگیریم»، امروز ـ 17 شهریور ماه، در برنامه «به رنگ زندگی» شبکه رادیویی سلامت بررسی می شود.

«به رنگ زندگی» یک مجله عصرگاهی از گروه خانواده رادیو سلامت است که می کوشد تا به موضوعاتی همچون ازدواج بهنگام و آسان جوانان، ملاک ها و معیارهای انتخاب همسر و تحکیم روابط زوج های جوان بپردازد.

توانمندی ها و مهارت های ارتباطی خود را شناخته و در عمل به کار بگیریم. مانند شوخی و طنز به جا و .. ؛ در همین ارتباط، برنامه عصرگاهی «به رنگ زندگی» با حضور دکتر حمیدرضا بابامرادی روان شناس ساعت 17 به مدت 120دقیقه به پرسش های مخاطبان درباره «راههای تقویت ارتباط بین زوجین» پاسخ می دهد.

یادآور می شود، این برنامه رادیویی از بخش های متعدد و متنوعی همچون به من بگو چرا، حکایت، گزارش مردمی، مسابقه ما خانواده ایم، خاطرات، کنترل کیفیت هوا، مباحث کارشناسی و طبیعت پایدار تشکیل شده است.

تغذیه و گروه های سنی به روایت رادیو سلامت

مقوله «پیشگیری از یبوست در سالمندی با تغذیه صحیح» را امروز ـ 17 شهریور ماه، در برنامه «غذا، سلامت، زندگی» شبکه رادیویی سلامت بشنوید.

برنامه «غذا، سلامت، زندگی» که کاری از گروه تغذیه و سلامت شبکه رادیویی سلامت است، در خصوص اینکه «معرفی شیوه تغذیه ای پیشگیرانه و درمانی یبوست در سالمندان با تکیه بر منابع غذایی حاوی مواد مغذی و ریز مغذی های مورد نیاز این گروه سنی» با دکتر منصور رضایی، دکترای تغذیه گفت و گو می کند.

این برنامه به موضوعاتی همچون رژیم های غذایی، تغذیه در بیماری ها و تغذیه در گروه های آسیب پذیر می پردازد.

همچنین روزهای فرد در این برنامه درباره مباحث صنایع غذایی با هدف پرداختن به شعار سال سازمان بهداشت جهانی که ایمنی غذا از مزرعه تا سفره است، صحبت می شود.

یادآور می شود، برنامه «غذا، سلامت، زندگی» شنبه تا چهارشنبه از ساعت 13:30 به مدت 30 دقیقه با شما همراه می شود.

در شناسایی طرحواره، من خوب نیستم

برنامه «خونه زندگی» شبکه رادیویی سلامت، امروز ـ 17 شهریور ماه، به موضوع «روابط درون فردی» اختصاص دارد.

با اگاهی از الگوهای تثبیت شده در دوره کودکی مان به شناخت دقیق تری از خودمان برسیم؛ در همین ارتباط برنامه «خونه زندگی» که کاری از گروه خانواده شبکه رادیویی سلامت است، روز چهارشنبه با حضور دکتر علی اصغر اصغرنژاد، روانشناس به موضوع «روابط درون فردی» می پردازد.

آموزش آشپزی در قالب نمایش خانوادگی، گزارش مردمی و پیامک همسایگان برنامه، پزشک خانواده با موضوع درمان های ضروری و پخش تماس های مردمی از دیگر بخش های این برنامه است.

یادآور می شود، برنامه «خونه زندگی»، از شنبه تا پنجشنبه هر هفته در قالب یک نمایش رادیویی از ساعت 10:30 به مدت 80 دقیقه از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها